خبری مهم درباره یارانه و وام مسکن

کدخبر: ۴۴۶۸۹۹
در شرایطی که مردم پیگیر نحوه بازپرداخت وام مسکن هستند ، سازمان هدفمندی یارانه اعلام کرد که یارانه نقدی مهر ماه ساعت ۲۴ امشب (سه شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز میشود.
خبری مهم درباره یارانه و وام مسکن

به گزارش اقتصادنیوز ، طرح یارانه از زمان دولت احمدی نژاد کلید خورد.  اجرای طرح پرداخت یارانه بیش از ۱۰ سال است که ادامه دارد. در دولت حسن روحانی یارانه نه تنها ادامه پیدا کرد بلکه پای بسته های معیشتی هم به میان آمد.

اولین بسته معیشتی در آبان سال ۹۸  از محل منابع مالی افزایش قیمت بنزین  به صورت نقدی برای ۲۰ میلیون خانوار واریز شد.

حال یارانه پرداختی دولت به ایستگاه صد و بیست و هشتمین مرحله رسیده است.سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها زمان پرداخت یارانه مهر 1400 را اعلام کرد.  با اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه نقدی مهر  ماه ساعت ۲۴  (سه شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

واریز این مرحله از یارانه نقدی، مانند ماه‌های گذشته به ازای هر نفر ۴۵۵۰۰۰ ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور خواهد بود که به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز و قابل برداشت خواهد بود.

خبری درباره بازپرداخت وام مسکن

بنا به گزارش ایسنا، ثبت نام از متقاضیان واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن هنوز آغاز نشده است. طبق وعده‌ها باید تا حدود یک هفته دیگر شروع شود. در این خصوص اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس مبلغ اقساط تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی واحدهای این طرح که به سازندگان پرداخت می‌شود را بین ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان با مدت بازپرداخت ۱۸ تا ۲۰ سال اعلام کرده است.

شاکری این را هم گفته که در این خصوص از لحاظ پرداخت تسهیلات و تامین مالی مشکلی وجود ندارد و بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی همراهی لازم را در پرداخت تسهیلات داشته باشند.

همچنین در اجرای این پروژه از سازندگان حرفه‌ای و بخشهای دولتی مانند بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استفاده می‌شود.درخصوص مبلغ بازپرداخت اقساط و حتی نرخ سود تسهیلات هنوز بانک مرکزی رقمی اعلام نکرده است.  رایزنی بین وزارت راه و شهرسازی با شورای پول و اعتبار در جریان است. چیزی که تا کنون مشخص شده این است که نرخ سود تسهیلات ۱۸ درصد خواهد بود اما دولت بیشترین کمک را برای دهکهای اول تا سوم از طریق صندوق ملی مسکن انجام خواهد داد. این کمکها می‌تواند شامل تقبل تمام یا بخشی از نرخ سود تسهیلات، زمین رایگان، خدمات مهندسی و عوارض صدور پروانه باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید