دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی؛

هزینه های زندگی در مناطق آزاد بالا رفته اما مردم هیچ منفعتی نبردند

کدخبر: ۴۴۷۴۶۲
اقتصادنیوز :‌دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی گفت: امروز شاهد آنیم که مردم منطقه آزاد اروند تنها از مضرات آن بهره مند شده اند.
هزینه های زندگی در مناطق آزاد بالا رفته اما مردم هیچ منفعتی نبردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،سعید محمد؛ در حاشیه سفر به منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرار بر این بود که در منطقه آزاد اروند با توجه به الحاق دو شهر آبادان و خرمشهر و چندین روستا به  آن مردم بتوانند از منافع آن بهره مند شوند اما امروز شاهد آنیم که مردم تنها از مضرات آن بهره مند شده اند.

وی افزود: با نامگذاری اینجا به نام منطقه آزاد اروند هزینه ی زندگی، مسکن و اجاره بالا رفته اما مردم هیچ منفعتی حتی از بابت معافیتها هم  عایدشان نشد. به نظر من این ظلم مضاعفی به مردم مظلوم آبادان و خرمشهر است.

وی تصریح کرد: این کاری فرابخشی است و بایستی تمام دستگاهها و چندین وزارتخانه درگیر در این موضوعات به صورت منسجم به اجرای قانون برگردند اگر این اتفاق بیفتد آن منافعی که متصور بوده اتفاق می افتد و نخستین کارم اینست که این انسجام را ایجاد کنم تا  بتوانیم این منافع را مشمول حال مردم کنیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی  یادآور شد: اگر قرار نیست این منافع به مردم برسد بایستی این شهرها را از پوشش منطقه آزاد خارج شوند تا لااقل مشکلاتشان حل شود. این قول را می دهم که پیگیری کنم و مسائل قانونی اینجا را حل کنیم. منطقه آزاد اروند نیاز به مدیریت واحد دارد.

محمد؛ با اشاره به بازدیدهای میدانی از بخشهای مختلف در منطقه آزاد اروند، گفت: مشکلات ناشی از تداخل مدیریتی دلیل اصلی مشکلات در منطقه آزاد اروند است کسی در این جا نمی داند که متولی منطقه آزاد است و یا دیگر دستگاهها. ضمن اینکه کسی به درستی پاسخگو نیست. نیاز به یک مدیریت متمرکز داریم.

وی افزود: دستگاههای اجرایی مختلف بایستی به قانون تمکین کنند قانون به صورت شفاف در مورد مناطق آزاد صحبت کرده و بایستی به قانون تمکین کنند تا بتوانیم مطالبات مردم را ادا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد حمایت منطقه آزاد اروند از تیم صنعت نفت آبادان با توجه به اینکه این سازمان عنوان حامی مالی این تیم را دارد؛ اظهار کرد: در منطقه آزاد اروند مسئولانش و صاحبان امضای مجازش یک سری مشکلات حقوقی و قضایی پیدا کرده اند و امکان صدور چک از منابع منطقه آزاد اروند وجود ندارد . تلاش می کنیم تا در اسرع وقت مدیریت یکپارچه در اروند ایجاد کنیم و اختیارات لازم به مدیرعامل و هیات مدیره داده شود ضمن اینکه تغییراتی را هم که لازمه انجام می شود. اگر ایی مساله حل شود دیگر مسائل از جمله مشکل مالی صنعت نفت نیز حل می شود. منابع موجود هست اما امکان صدور چک وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید