نقش افزایش تولید مسکن پایتخت در ساماندهی بازار ملک کشور

کدخبر: ۴۴۷۴۹۲
اقتصادنیوز :‌شهردار تهران گفت: ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار و ۴هزار ۵۶۰ هکتار بافت فرسوده در پایتخت وجود داشته که ظرفیت بسیار خوبی برای ساخت مسکن در قالب طرح جهش تولید و تامین مسکن است.
نقش افزایش تولید مسکن پایتخت در ساماندهی بازار ملک کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت ،علی رضا زاکانی شهردار تهران در رابطه با سهم شهرداری تهران در ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن، گفت: تهران با توجه به امکاناتش، ظرفیت بسیار خوبی برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب قانون جهش تولید مسکن دارد.

وی ادامه داد: تهران 12 هزار هکتار بافت ناپایدار داشته که می‌تواند براساس قانون جهش تولید مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی مرد استفاده قرار بگیرد، با این کار شهر تهران از وجود بافت ناپایدار خلاص شده و از طرفی با تولید مسکن گام بسیار خوبی در مسیر رونق بازار و کاهش قیمت مسکن برداشته خواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه  از 12 هزار هکتار بافت ناپایدار تهران 4هزار 560 هکتار بافت فرسوده است، تاکید کرد: امیدواریم با حمایت دولت و مجلس در جهت ایجاد نوسازی بافت شهری با الگوی و معماری ایرانی - اسلامی گام‌های موثری برداریم و از سوی دیگر هم با ساخت انبوه مسکن استیجاری در حوزه اجتماعی و برای مستمندان و افراد کم درآمد جامعه گام هایی برداشته خواهد شد تا ضمن خانه دار کردن آنها نوسانات احتمالی بازار مسکن را نیز که فشار مضاعفی به اقشار کم درآمد و محروم تحمیل می‌کند را نیز کاهش دهیم.

زاکانی افزود: در جلسه با کمیسیون عمران مجلس نیز این موضوعات مطرح و مقرر شد چهار چوب‌های طرح ساخت واحدهای مسکونی در تهران مشخص و به کمیسیون ارائه شود. از طرفی با وزیر راه هم جلسه خواهیم داشت تا سهم شهر تهران را از یک میلیون واحد مسکونی  قانون جهش تولید مسکن، مشخص کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تهران ظرفیت بسیار زیادی برای ساخت واحدهای مسکونی داشته و چرا که تنها 4 هزار 560 هکتار بافت فرسوده داشته و به همین میزان هم بافت فاقد کاربردی مشخص دارد. از این رو تهران به دلیل زیرساخت مناسب امکان ایجاد جهش در تولید مسکن را دارد. بی تردید اگر بازار مسکن در تهران ساماندهی شود، اثر آن در کل کشور مشخص خواهد شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید