آغاز ثبت‌نام مسکن ۳ میلیونی از فردا / چه کسانی واجد شرایط هستند؟

کدخبر: ۴۴۸۴۷۳
محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از روز چهارشنبه هفته جاری افرادی که مشمول قانون جهش تولید مسکن می‌شوند می‌توانند در سامانه جدید ثبت نام خود را انجام دهند.
آغاز ثبت‌نام مسکن ۳ میلیونی از فردا / چه کسانی واجد شرایط هستند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از روز چهارشنبه هفته جاری افرادی که مشمول قانون جهش تولید مسکن می‌شوند می‌توانند در سامانه جدید ثبت نام خود را انجام دهند.

محمدرضا رضایی کوچی در جمع خبرنگاران، بیان کرد: از روز چهارشنبه هفته جاری سامانه‌ای رونمایی می‌شود و افرادی که مشمول قانون جهش تولید مسکن می‌شوند می‌توانند ثبت نام خود را آغاز کنند. قرار است در فرصت کافی افراد واجد شرایط در این سامانه ثبت نام خود را انجام دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: افرادی که در سامانه قبلی و برای مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند، اسامی آنان محفوظ است و طبق روال می‌توانند از تسهیلاتی که در قانون جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده است، استفاده کنند. نیازی نیست در سامانه جدید ثبت نام کنند و مشمول خدمات قانون جدید می‌شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: شرایطی برای ثبت نام افراد در سامانه در نظرگرفته شده است، از جمله اینکه حتما باید متاهل باشند و پنج سال در شهری ساکن باشند. این شرایط از نظر ما نیاز به بررسی بیشتر و حتی تجدیدنظر دارد. در حال حاضر خانم‌ها اگر ۳۵ سال به بالا داشته باشند به عنوان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده و مشمول این قانون می‌شوند. یعنی خانم‌های ۳۵ سال به بالا که مجرد هستند می‌توانند ثبت نام کنند و از این ظرفیت قانونی استفاده کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: هنوز سقفی برای آقایان در نظر گرفته نشده و ما این پیشنهاد را داریم که آقایان مجرد ۴۰ سال به بالا نیز مشمول این ظرفیت قانونی شوند. در اجرای این قانون نیز بر استفاده از ظرفیت و امکانات داخلی نیز تاکید داشته و داریم. وزارتخانه نیز به این سمت تمایل دارد.

وی افزود: فردا نیز وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران حاضر شده و در خصوص اقدامات انجام شده برای اجرای قانون جهش تولید مسکن گزارشی ارائه خواهد کرد. قرار است هر دو هفته یکبار کمیسیون عمران برای ارزیابی میزان اجرایی شدن این قانون با مسئولان وزارتخانه جلسه برگزار کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید