خبر مهم بانک مرکزی عراق

اتفاق مهم برای بانک های عراق/ ۱۹ بانک رتبه‌بندی بین‌المللی گرفتند

کدخبر: ۴۴۸۶۱۴
بانک مرکزی عراق روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با تلاش‌های صورت گرفته جهت پیشرفت بخش بانکداری کشور، ۱۹ بانک عراقی در رتبه‌بندی نهادهای بانکی بین‌المللی قرار گرفتند.
اتفاق مهم برای بانک های عراق/ ۱۹ بانک رتبه‌بندی بین‌المللی گرفتند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این بیانیه می‌افزاید: بانک های عراقی از رتبه بندی چند موسسه اعتبارسنجی (Capital Intelligence – Fitch – Moody’s – Standard & Poors ) برخوردار شدند و این بانک‌ها از تسهیلات متعددی برخوردار خواهند شد که نشان‌دهنده پیشرفت عملکرد بخش بانکداری در عراق و مطابقت آن با استانداردهای داخلی و بین‌المللی است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی عراق به دنبال افزایش توانایی بانک‌های عراقی برای توسعه روابط با بانک‌های بین‌المللی و افزایش اعتماد شهروندان و سرمایه‌گذاران است.

با این حال، میزان اعتماد مردم عراق به بانک های این کشور و سپرده گذاری در بانک ها از دید برخی ناظران، پایین است و شاید یکی از دلایل آن، تحولات سیاسی ناگهانی در عراق طی سال های اخیر مانند قدرت گرفتن داعش و حمله به بانک ها به ویژه در مناطقی مانند موصل باشد.

از این رو، برخی عراقی ها می گویند ترجیح می دهند سرمایه های خود را به جای سپرده گذاری در بانک های عراقی، تبدیل به سایر ارزهای رایج و یا در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید