۲۰ سال از رونمایی آیپاد جدید گذشت

انقلاب استیو جابز

کدخبر: ۴۴۹۶۸۵
اقتصادنیوز: آیپاد در زمان خود انقلابی بزرگ ایجاد کرد و نحوه شنیدن موسیقی را دگرگون کرد.
انقلاب استیو جابز

به گزارش اقتصادنیوز  بیست سال پیش در تعطیلات آخر هفته ، اپل، آی‌پاد را به بازار عرضه کرد.سوفیا بارات نویسنده سی ان ان در این باره نوشت: چندسال بعد ، اولین و تنها نسخه دستگاه را هدیه گرفتم: نسل سوم آی پاد نانو ، با صفحه مربع شکل ، چرخ کلیک و پشت آن نوشته شده بود: « سوفیا بارت ، تولد 11 سالگی مبارک.»

اپل قبلا آیفون را معرفی کرده بود و اعلام کرده بود که این دستگاه به مرکز محصولاتش تبدیل می شود و این شرکت را به با ارزش‌ترین شرکت فناوری در جهان تبدیل می کند، و البته که همین اتفاق رخ داد. اما برای پنج سال آینده ارائه آیپاد - بخش مهمی از زندگی نوجوانی ما - و به شکل گیری رابطه ما با موسیقی و فناوری کمک کرد.

به طوری که برای اولین بار می توانستیم بدون داشتن دستگاه بزرگ مانند واکمن که اندکی آهنگ در آن جا می‌شد، آهنگ‌های مورد علاقه خود را همه جا با خود حمل کنیم. آیپاد آهنگ هایی که بیش از همه گوش می کردیم را نیز لیست جداگانه تهیه می کرد که خود همین موضوع نیز خیلی نوآورانه بود.  این دستگاه آنقدر در زمان خودش سرو و صدا کرد که در سال ۲۰۰۵، هر دو ثانیه یک بار یک آیپاد به فروش می رسید.

تا سال 2007، کمی بیش از پنج سال پس از عرضه اولیه آیپاد، اپل صد میلیون آیپاد فروخت. به گزارش Statista ، تجارت آیپاد در سال 2008 با فروش 54.8 میلیون دستگاه به اوج خود رسید.

آیپاد در زمان خود انقلابی بزرگ ایجاد کرد که مشابه آن را سخت می توان یافت. به نظر می رسد حتی نحوه شنیدن موسیقی در جهان با این انقلاب دگرگون شده باشد.

آیپاد

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید