سقوط شدید شیبا اینو پس از اظهارنظر جنجالی ایلان ماسک

کدخبر: ۴۵۰۱۰۹
یکی از طرفداران شیبا اینو در توییتر از ایلان ماسک پرسید که چه مقدار از این ارز دیجیتال دارد و ایلان ماسک پاسخ داد که حتی یک توکن شیبا اینو ندارد. این اظهارنظر جنجالی باعث شد قیمت شیبا اینو پس از رسیدن به اوج تاریخی سقوطی ۲۷ درصدی را تجربه کند. اگرچه از آن زمان تاکنون قیمت شیبا اینو تا حدودی بازیابی شده و به نزدیکی ۰.۰۰۰۰4241 دلار رسیده است.
سقوط شدید شیبا اینو پس از اظهارنظر جنجالی ایلان ماسک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از کریپتو پوتیتو، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و یکی از ثروتمندترین مردان جهان، روز گذشته در پاسخ به یکی از حساب‌های توییتری طرفدار شیبا اینو، گفت که در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری نکرده است و اصلاً توکن شیبا اینو در اختیار ندارد. این در حالی است که جامعه شیبا اینو همواره از ایلان ماسک به‌عنوان یک چهره تأثیرگذار یاد کرده‌اند.

بنا به گزارش ارز دیجیتال، ایلان ماسک در پاسخ به یکی از کاربران توییتر که درباره ارز دیجیتال فولکی اینو (Floki Inu) از او سؤال کرده بود، گفت که به غیر از بیت کوین، اتریوم و دوج کوین هیچ ارز دیگری در اختیار ندارد. شفاف‌سازی ایلان ماسک از سبد دارایی‌های دیجیتال خود با یک توصیه برای طرفداران افراطی برخی از ارزها همراه بود؛ تفاوتی ندارد که طرفدار بیت کوین، شیبا اینو یا دیگر ارزهای دیجیتال باشید، باور داشتن به یک ارز به اندازه اکوسیستم و خدماتی که حول آن شکل گرفته است اهمیت ندارد.

ایلان ماسک گفته است: تنها از روی کنجکاوی مقداری هش استرینگ ASCII به نام‌های بیت کوین، اتریوم و دوج کوین خریدم. تمام ماجرا همین است. قبلاً هم گفته بودم که نباید تمام پول خود را در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید. ارزش واقعی تولید محصول و ارائه خدمات به هم‌نوعان خودتان است، نه عرضه هر شکلی از پول.

به نظر می‌رسد ایلان ماسک دوج کوین را به‌عنوان میم کوین اصلی بازار، به نسخه‌های کپی‌برداری‌شده مانند شیبا اینو ترجیح می‌دهد. ثروتمندترین مرد جهان در تلاش است تا دوج کوین را بهینه‌تر کرده و آن را به یک ابزار سریع، ارزان و مقیاس‌پذیر در مبادلات جهانی تبدیل کند.

بنیاد دوج کوین اخیراً یکی از افراد نزدیک به ایلان ماسک را به‌عنوان عضو انجمن مشاوران خود منصوب کرده است. بنابراین می‌توان گفت که رابطه او با دوج کوین فراتر از شوخی‌های اینترنتی است.

ظاهراً علاقه ایلان ماسک به دوج کوین به شرکت و کارمندان او هم سرایت کرده است. او در توییت دیگری به این موضوع اشاره کرد که بسیاری از کارمندانش دوج کوین دارند و افزود که همین موضوع او را تشویق کرد تا وارد بازار این ارز دیجیتال شود.

او در این باره می‌گوید: بسیاری از افرادی که با آنها در خط تولید تسلا یا بخش ساخت راکت اسپیس اکس (SpaceX) در ارتباط هستم، دوج کوین دارند. آنها کارشناس امور مالی یا تکنسین سیلیکون ولی نیستند. به همین خاطر تصمیم گرفتم از دوج کوین حمایت کنم. این‌طور به نظر می‌رسید که [دوج کوین] یک ارز دیجیتال مردمی است.

سقوط شیبا اینو پس از توییت ایلان ماسک

شیبا اینو که در اوایل هفته جاری جهشی ۵۰ درصدی را تجربه کرده بود، پس از توییت ایلان ماسک به‌سرعت سقوط کرد.

قیمت شیبا اینو در دو روز گذشته به اوج تاریخی خود در ۰.۰۰۰۰۴۲۱۷ دلار رسید و این یعنی اگر کسی در اوایل سال جاری ۱,۰۰۰ دلار از این ارز دیجیتال خریده بود، ارزش سرمایه آن اکنون به ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسید. اما پس از توییت ایلان ماسک قیمت با کاهشی ۲۷ درصدی به ۰.۰۰۰۰۳۲۸۲ دلار سقوط کرد. از آن زمان تاکنون قیمت تا حدودی بازیابی شده و به نزدیکی ۰.۰۰۰۰4241 دلار رسیده است.

نمودار قیمت شیبا

نمودار قیمت شیبا اینو (نمای یک ساعته بازار شیبا اینو/ دلار)

این اتفاق باعث عصبانیت جامعه شیبا اینو شد و در ادامه معامله‌گرانی که با سقوط گسترده قیمت ضرر کرده بودند، از تأثیرگذاری بیش از حد ایلان ماسک بر قیمت این ارز دیجیتال انتقاد کردند و خواستار پایان وابستگی شیبا اینو به اظهارنظرهای او شدند.

یکی از کاربران توییتر خطاب به صفحه‌ای که از ایلان ماسک درباره شیبا اینو پرسیده بود، نوشت:

    امیدوارم فهمیده باشی که نباید دوباره از ماسک [در این باره] سؤال بپرسی. پس از رسیدن به اوج تاریخی تقریباً برای چند ساعت هیچ رشدی را مشاهده نکردیم. تمام این راه را بدون او آمدیم و [این اتفاق هم] تنها به‌خاطر حریص‌شدن تو بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید