پیش بینی جذاب 10 کارشناس درباره بورس

کدخبر: ۴۵۰۸۲۵
در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته آینده گردآوری شده است.
پیش بینی جذاب 10 کارشناس درباره بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱. مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

 نتیجه این نظر سنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

نظرسنجی

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است. 

نام کارشناس توضیحات
کوروش آسایش گزینه دوم. شاخص هم وزن در کف حمایتی خود قرار دارد که باعث ایجاد جو مثبت در بازار می شود و از سوی دیگر، ارزش معاملات به دلیل ترس در بازار همچنان پایین است.
فردین آقابزرگی گزینه دوم. صرفا به دلیل عرضه اوراق و افزایش نرخ آن، بازار بدون تغییر چشمگیر خواهد بود. 
آرتا اسدی  گزینه اول. احتمالا روند شاخص کمی رشد داشته باشد و بیش از یک درصد خواهد بود، به جهت اینکه شاخص در ناحیه نوسانی قرار دارد.
آراد پورکار گزینه دوم. بازار همچنان به علت عدم وجود نقدینگی و شکست حمایت ابرکومو و از طرفی ارزندگی بالای بازار سرمایه، سر در گم است.
امین امیدی گزینه اول. به علت افزایش نسبی نرخ دلار و بازگشت قیمت جهانی کامودیتی ها به روند مثبت.
مصطفی صفاری گزینه دوم. زیرا هنوز عوامل بنیادی مهم از جمله مدیران هلدینگ های بزرگ تغییر نکرده اند.
مهدی قلی پور گزینه اول. به دلایل ارزنده شدن سهام بعد از افت های اخیر، تثبیت نرخ ارز در کانال 27 هزار تومان، سطوح بالای قیمت ها جهانی، گزارشات خوب صنایع فلزی، معدنی، سیمانی و برخی شیمیایی‌ها. اما همچنان ریسک عمده بازار ارز و بازار بدهی بر روی بازار سرمایه سایه انداخته است.
محمد خبری زاد گزینه دوم. با توجه به افت شدید در اکثر نمادها انتظار می رود که روند منفی بازار در هفته آینده متوقف شده و بازار به ثبات نسبی برسد.
حسین مرید سادات گزینه دوم. مشکل اساسی بازار کاهش عمق بازار و ارزش معاملات است. در واقع خریداری در بازار وجود ندارد و تا ادامه این روند نمی توان انتظار نابجایی از بازار را داشت.
علی ملک لی گزینه اول. زیرا شاخص به کف حمایتی خود واکنش نشان داده و احتمال بازگشت از این ناحیه وجود دارد؛ البته با قدرت کم.

با توجه به نتیجه نظرسنجی و انتخاب ۴۰ درصدی گزینه اول (مثبت و افزایشی) و ۶۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) نمی‌توان روندی نزولی برای شاخص کل در این هفته متصور بود و طبق نظر کارشناسان موافق رشد بازار، در صورت صعودی شدن شاخص کل، شاهد رشدی متعادل در بازار خواهیم بود.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید