بازدهی شاخص‌های بورس تهران در هفته گذشته

کدخبر: ۴۵۰۸۳۷
کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات بورس، در این هفته معاملاتی با کاهش ۲۴.۸۷ درصدی به مبلغ ۱۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.
 بازدهی شاخص‌های بورس تهران در هفته گذشته

بخ گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که بازدهی شاخص‌های بورس تهران در هفته گذشته به چه صورتی بوده است؟ اظهار کرد: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۱ آبان تا ۵ آبان محاسبه می‌شود، ۴ روز معاملاتی داشتیم و شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت با ۲.۹۵ درصد کاهش به میزان ۴۲ هزار و ۴۳۰ واحد تغییر داشته و از عدد یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد به یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحدی رسید.

او بیان کرد: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با کاهش ۲.۸۶ درصدی به ۱ میلیون و ۳۳۰ هزار واحد رسید.

او افزود: شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر نیز ۲.۸۵ درصد کاهش پیدا کرده و به ۵۵ هزار و ۴۵ واحد رسیده است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا افزایش شرکت‌های کوچکتر بازار سرمایه است، با کاهش حدود ۵.۲۳ درصدی از ۳۹۷ هزار و ۲۶۳ واحد به ۳۷۶ هزار و ۴۷۲ واحد رسیده است.

آسایش در خصوص آمار معاملات هفته اخیر بورس تهران اظهار کرد: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته معاملاتی با کاهش ۲۴.۸۷ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل از مبلغ ۲۴ هزار و ۸۸۹ میلیارد تومان به ۱۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

او بیان کرد: حجم کل معاملات نیز، از ۳۰ میلیارد و ۲۶۵ میلیون سهم به ۲۲ میلیارد و ۵۰۱ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته کاهش ۲۵.۶۵ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین تعداد دفعات معامله نیز با کاهش ۲۹.۵۴ درصدی از عدد ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۳۲۶ دفعه معامله به ۱ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۴۷۱ دفعه معامله رسید.

آسایش در رابطه با سایر بازار‌های بورس تهران گفت: ارزش معاملات در بازار بدهی به میزان ۱۱۳ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و از ۳۳۰ میلیارد تومان به ۷۰۵ میلیارد تومان رسیده است.

او بیان کرد: همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با افزایش ۱۲۶ درصدی همراه بود و از ۳ میلیون و ۳۱۰ هزار برگه به ۷ میلیون و ۵۱۰ هزار برگه اوراق بدهی رسیده است. تعداد دفعات معامله نیز، با ۲۶ درصد افزایش به ۶۶ دفعه معامله رسید.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار مشتقه که شامل قرارداد‌های آتی و اختیار خرید و فروش سهام می‌شود، اظهار کرد: ارزش معاملات در بازار مشتقه با کاهش ۱۹.۳۷ درصدی از ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید، اما حجم معاملات این بازار با کاهش ۹۹.۹۲ درصدی از ۱ میلیارد و ۱۲۷ میلیون قرارداد به ۹۲۰ هزار قرارداد سقوط کرد.

آسایش در رابطه با وضعیت صندوق‌های سرمایه گذاری نیز گفت: ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری نیز با کاهش ۲۳.۸۲ درصدی از ۶ هزار و ۸۵۳ میلیارد تومان به ۵ هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری با کاهش ۲۱.۲۴ درصدی از ۴ میلیارد و ۷۳۶ میلیون یونیت به ۳ میلیارد و ۷۳۰ میلیون یونیت رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید