یک نماینده مجلس مطرح کرد

افشای شگرد چینی‌ها در پروژه جهش تولید مسکن!

کدخبر: ۴۵۱۰۲۳
علیرضا پاک‌فطرت از حضور چینی‌ها در طرح مسکن انتقاد کرد و گفت: در حوزه مسکن از آنها توانمندتر هستیم و هیچ نیازی به حضور شرکت خارجی نداریم.
افشای شگرد چینی‌ها در پروژه جهش تولید مسکن!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شهرداری‌ها و سازمان‌های متولی خدمات‌رسانی آب، برق و گاز و بانک‌ها همکاری کنند، برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هیچ مشکلی نخواهیم و هیچ نیازی به حضور شرکت‌های خارجی نیست.

علیرضا پاک فطرت در رابطه با حضور شرکت‌های چینی در ایران برای همکاری در ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در حوزه مهندسی عمران و شهرسازی هم دانشگاه‎‌های بسیار معتبری داریم و هم اساتید، کارشناسان و مدیران با تجربه، لذا اگر شهرداری‌ها و سازمان‌های متولی خدمات‌رسانی آب، برق و گاز و بانک‌ها همکاری کنند، برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هیچ مشکلی نخواهیم، هرچند برخی از مدیران در روند ساخت و ساز پروژه ها مانع ایجاد می‌کنند.

این نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه دولت‌ها شعار‌های بی پشتوانه زیادی داده و مردم را نسبت به ساخت و عرضه رایگان واحدهای مسکونی متوقع می‌کنند، در حالی که دولت‌ها تنها باید با روانسازی ساخت و ساز، خانه‌هایی ارزان قیمت برای مردم بسارنند.

 

ایرادات مسکن مهر در طرح جهش تولید مسکن رفع شده است 

وی افزود: البته این ارزانی به معنی ساخت خانه‌هایی مشابه پروژه‌های مسکن مهر نیست. بنده معتقدم بسیاری از ساختمان‌های مسکن‌مهر کیفیت و استاندارد کافی را نداشته و نیاز واقعی مردم را رفع نمی‌کند. در حاضر بسیاری از این ساختمان ها در حال مستهلک شدن و تعدادی دیگر غیر قابل سکونت شدند و مباحث معماری اسلامی نظیر محرمیت، اشرافیت و مسائل اجتماعی در ساخت‌ آنها در نظر گرفته نشده است. البته که تمامی این موارد در طرح جهش تولید مسکن، بررسی و اصلاح شده است.

 

شرکت‌های چینی پس از دریافت پروژه، کار را به شرکت‌های داخلی واگذار می‌کنند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با حضور شرکت‌های چینی جهت ساخت مسکن در کشور عنوان کرد: شاید در مسائل کلان مشورت و همکاری با چینی‌ها کمک کننده باشد اما در حوزه مسکن از آنها توانمندتر هستیم و هیچ نیازی به حضور شرکت خارجی نداریم. از طرفی اگر ساخت خانه‌های نهضت ملی مسکن به این شرکت ها سپرده شود، پس از دریافت کمیسیون، کار را به شرکت های داخلی واگذار می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اگر بهانه ورود شرکت‌های چینی برای ساخت و ساز مسکن استفاده تکنولوژی و فناوری‌های آنها است که می‌توانیم از ظرفیت سازندگان ایرانی موفق در کشورهای خارجی استفاده کنیم، این سازندگان بارها اعلام آمادگی کردند که توانایی ساخت آپارتمان‌های پیش ساخته، مقاوم و با کیفیت را در زمان کوتاه دارند. از این رو بهتر است از ظرفیت خودمان استفاده کنیم نه اینکه همه‌ی اموراتمان را به چینی‌ها واگذار کنیم. بنابراین اعلام همکاری با شرکت‌های چینی نوعی توهین به توانمندی‌های داخلی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید