قیمت برنج پایین می‌آید؟ / آغاز واردات برنج از اول آذر

کدخبر: ۴۵۱۷۸۵
پیش از این وزارت صنعت خبر از آزادسازی ثبت‌سفارش واردات برنج را داده بود اما با توجه به تفویض مسئولیت به وزارت جهاد کشاورزی؛ این وزارت خانه به تازگی با ارسال نامه به سازمان توسعه تجارت ثبت سفارش واردات این محصول را رسما آزاد کرد.
قیمت برنج پایین می‌آید؟ / آغاز واردات برنج از اول آذر

​به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، دبیر انجمن وارد کنندگان برنج گفت: ثبت سفارش واردات این محصول با نامه وزارت جهاد کشاورزی به سازمان توسعه تجارت رسما آزاد شد و از ابتدای آذر نیز امکان ترخیص این محصول وجود دارد.

مسیح کشاورز دبیر انجمن وارد کنندگان برنج اظهار کرد: عسگر زاده معاون جدید وزارت جهاد کشاورزی  نامه ای به سازمان توسعه تجارت ارسال کرد تا  ثبت سفارش برنج مجدد آزاد شود.

وی با اشاره به اینکه ترخیص محموله های برنج کماکان متوقف است افزود:  این نامه به معنای آن است که صرفا ثبت سفارش این محصول آزاد شده و واردات تا پایان آبان ممنوع است.

دبیر انجمن وارد کنندگان برنج ادامه داد: این اتفاق باعث می شود که عملیات اداری واردات برنج مانند عملیات بانکی و گرفتن پیش فاکتور تسریع شود تا با آزاد شدن واردات در آذر ماه امکان ترخیص بدون وقفه آن فراهم شود.

وی تصریح کرد:اقدام وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص مناسب است و این وزارتخانه با بخش خصوصی همگام بود که این اتفاق میتواند به کاهش قیمت ها کمک کند.

کشاورز اظهار داشت: عمده برنج های وارداتی از هندوستان و پاکستان به کشور وارد می شود که مانند گذشته شامل اراقام کیفی این کشور ها است.

این مقام مسئول تاکید کرد: با این کار حتما کمبود بازار برنج تامین می شود و قیمت این محصول را متعادل میکند و حتی روی قیمت برنج ایرانی نیز تاثیر گذار است.

بنابراین گزارش پیش از این وزارت صنعت خبر از آزاد سازی ثبت سفارش واردات برنج را داده بود اما با توجه به تفویض مسئولیت به وزارت جهاد کشاورزی؛ این وزارت خانه به تازگی با ارسال نامه به سازمان توسعه تجارت ثبت سفارش واردات این محصول را رسما آزاد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید