بیت کوین به تاریخ خواهد پیوست؟

کدخبر: ۴۵۲۲۹۷
از ابتدای شکل‌گیری پول دیجیتال، محدودیت‌ها در تعداد و استخراج آن موجب شد که همواره این سوال در ذهن تریدرها ایجاد شد که آیا روزی عمر استخراج بیت کوین به‌اتمام می‌رسد!
بیت کوین به تاریخ خواهد پیوست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، بسیاری از تریدرهایی که اکنون در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند، این بازار را با بیت کوین شناختند. ماینرها و دستگاه های استخراج این ارز دیجیتال اکنون در سراسر جهان وجود دارند و تاکنون جنجال های زیادی را در همه کشورها از جمله کشور ما ایجاد کرده اند. 

از همان ابتدای شکل گیری این پول دیجیتالی محدودیت در تعداد و استخراج آن باعث شد که همواره این سوال در ذهن تریدرها وجود داشته باشد که آیا روزی می رسد که عمر استخراج بیت کوین به اتمام برسد و ارزشی نداشته باشد؟ اکنون با رشد نجومی قیمت بیت کوین این سوال پررنگ تر شده است؛ با خواندن این مقاله می توانید به پاسخ این سوال برسید.

 

محدودیت استخراج بیت کوین به چه معناست؟

روزی که برای اولین بار بیت کوین به بازارهای جهانی معرفی شد اعلام کردند که تنها ۲۱ میلیون از این ارز دیجیتال برای استخراج وجود دارد. این موضوع مهم ترین تفاوت این ارز دیجیتال با اسکناس های رایج است و احتمالا یکی از دلایل محبوبیت خرید بیت کوین نیز هست. یک سوال مهم این است چطور اکنون با وجود گذشت نزدیک به ۱۵ سال از زمان معرفی این رمز ارز هنوز هم بیت کوین هایی برای استخراج وجود دارد؟

سازندگان این ارز دیجیتال برای جلوگیری از تمام شدن آن هر ۴ سال پاداش استخراج را نصف کردند و در سال ۲۰۲۰ تنها ۶.۲۵ بیت کوین برای این منظور به استخراج کنندگان داده می شد. به همین دلیل با وجود اینکه بسیاری از کارشناسان از سال ها قبل پایان عمر این پول دیجیتالی را پیش بینی می کردند هنوز هم شاهد درخشش آن در صدر جدول خرید و فروش ارز دیجیتال و رشد نجومی ارزش آن هستیم.

 

عمر استخراج بیت کوین چه زمانی به اتمام می رسد؟

با توجه به حجم و سرعت استخراج فعلی پیش بینی می شود که آخرین بیت کوین در سال ۲۱۴۰ میلادی استخراج شود و از آن زمان به بعد تنها راه کسب درآمد از آن خرید و فروش بیت کوین است. نکته اینجاست که پایان عمر استخراج بیت کوین به معنای از بین رفتن شبکه این ارز قدرتمند نیست؛ چرا که هنوز افراد زیادی وجود دارند که خواهان خرید آن و دریافت کارمزدها هستند. هرچند که این کارمزدها در مقایسه با پاداش استخراج ناچیز به نظر می رسد اما احتمالا سازندگان بیت کوین برای جلوگیری از سقوط آن کم کم آن ها را افزایش می دهند.

Y3Nr8icfW5wV

 

چه چیز افراد را به خرید و فروش بیت کوین علاقه مند می کند؟

گفتیم که پاداش استخراج بیت کوین چندین برابر کارمزد تراکنش های آن است؛ پس به نظر می رسد چیزی که اکنون بازار معاملات آن را گرم نگه داشته این پاداش وسوسه انگیز و تمایل استخراج کنندگان برای استخراج آن است. زمانی که پایان عمر بیت کوین فرا برسد و چیزی به جز کارمزدها باقی نمانده باشد، مقدار آن‌ها باید آن قدر به صرفه و وسوسه کننده باشد که افراد به ادامه خرید و فروش آن علاقه مند شوند. به همین دلیل کارمزدهای تراکنش ها به صورت پله ای و هموار تا آن زمان افزایش پیدا می کند.

علاوه بر کارمزدها ستون دیگری که می تواند این بازار را سر پا نگه دارد قیمت بیت کوین است؛ زمانی که قیمت این ارز بالا برود و سرمایه های دارندگان آن یک شبه چند برابر شود افراد زیادی تمایل به خرید و نگهداری یا معامله آن پیدا می کنند و این موضوع چرخه بازار را حفظ خواهد کرد. با توجه به این موضوع نمی توان گفت که قیمت نجومی امروز و اختلاف فاحش آن با دیگر رمز ارزها به منزله نزدیک بودن پایان عمر بیت کوین است و باید به فکر رمز ارزهای دیگری بود.

 

خرید و فروش بیت کوین در بستری ایمن و سریع

با وجود همه این موارد هنوز هم تریدینگ و خرید و فروش ارز دیجیتال یکی از بهترین راه های کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتالی است. به نظر می رسد که زمانی که عمر استخراج بیت کوین به پایان برسد با توجه به مقدار کارمزد و قیمت آن بسیاری از ماینرها و تریدرهای فعلی همین مسیر را برای کسب درآمد از بیت کوین انتخاب کنند. با توجه به این موضوع لازم است که به دنبال یک صرافی ایمن و مطمئن برای انجام معاملات و نگهداری رمز ارزهای خود بگردید.

اکس نوین به عنوان یکی از بهترین صرافی های داخلی با امکان معامله بیش از ۴۰ رمز ارز پیشنهاد ما به شماست. با استفاده از خدمات این صرافی می توانید فرایند خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال را به صورت کاملا خودکار و حتی بدون نیاز به رصد دائمی شرایط بازار انجام دهید. چراکه کارشناسان این سایت می توانند تحلیل های دقیقی از وضعیت بازار در اختیار شما بگذارند و با دریافت کمترین کارمزد قیمت های مناسب برای معامله را به شما پیشنهاد دهند.

مزیت اصلی انتخاب اکس نوین به عنوان صرافی واسطه برای انجام معاملات دیجیتالی امکان تبدیل آنی درآمد به تومان و واریز آن به کارت های بانکی است. با توجه به این مزیت شما می توانید به موجودی حساب دیجیتالی خود به چشم یک پس انداز نگاه کنید و هر زمان که نیاز پیدا کردید به سراغ آن بروید. اگر تجربه فعالیت در صرافی های خارجی را داشته باشید، حتما می دانید که یکی از ایرادهای این صرافی ها عدم پاسخگویی به سوالات شما یا پیگیری سریع مشکلات است. با خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته و آنلاین خرید و فروش ارز دیجیتال در اکس نوین این مشکل نیز حل شده است و در تمام ساعات شبانه روز خیال شما از بابت پاسخگویی و پیگیری مشکلات کاملا راحت خواهد بود.

zxyhIyYBZjIr

 

رقبای بیت کوین در بازار ارز دیجیتال کدام اند؟

اگر بخواهید از نظر قیمت فعلی و میزان محبوبیت نگاه کنید، می توان گفت بیت کوین یک ارز بی رقیب است و حتی حجم خرید و فروش اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال برتر دنیا هنوز اختلاف زیادی با آن دارد. با این حال با توجه به اینکه قیمت بیت کوین آن قدر بالا است که کمتر کسی می تواند به سراغ آن برود، تریدرها به خصوص تازه کاران و افرادی که قصد ندارند سرمایه زیادی را به دنیای معاملات دیجیتالی اختصاص دهند به سراغ ارزهای دیجیتال جدیدتر می روند. این موضوع می تواند زنگ خطری برای دارندگان بیت کوین باشد و باید در خصوص افزایش تعداد طرفداران دیگر ارزهای دیجیتال گوش به زنگ باشند.

شاید بتوان گفت در حال حاضر اصلی ترین رقیب بیت کوین ارز دیجیتال جدید بیت کوین کش باشد که ریشه و اصلی شبیه به همین ارز دیجیتال دارد اما مزیت های آن بسیار بیشتر از بیت کوین ابتدایی است. بیت کوین کش بسیار سریع تر است و کارمزد خیلی کمی بابت تراکنش ها از تریدرها دریافت می کند. رشد چشمگیر آن در مدتی کوتاه بعد از عرضه به بازار نشان دهنده همین موضوع است. البته حجم و میزان خرید و فروش بیت کوین کش تا رسیدن به پدر خود راه زیادی در پیش دارد؛ اما شاید زمانی که پایان عمر بیت کوین نزدیک شده بود بتوان به آن به چشم رقیبی جدی نگاه کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید