بالاترین سطح حداقل دستمزد در آمریکا تصویب شد

کدخبر: ۴۵۲۸۵۲
برای نخستین بار، حداقل سطح دستمزد در یک شهر آمریکا بالای ۱۷ دلار در ساعت تعیین شد.
بالاترین سطح حداقل دستمزد در آمریکا تصویب شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا از لس آنجلس تایمز، مقامات شورای شهر وست هالیوود واقع در کالیفرنیا اعلام کردند حداقل سطح دستمزد در این شهر از این پس ۱۷.۶۴ دلار در هر ساعت تعیین می شود. این بیشترین سطح حداقل دستمزد در آمریکا و یکی از بالاترین نرخ های تصویب شده در سطح جهان است و پس از آن مورد قبول برخی اصناف مخالف نظیر بخش رستوران و هتلداری قرار گرفت که دریافت مزایای بیکاری دوران کرونا باعث بی میلی کارکنان به بازگشت به محیط کار و در نتیجه کمبود جدی نیرو در بخش های خدماتی این شهر شده بود.  

کالیفرنیا یکی از گران ترین ایالت های آمریکا از نظر هزینه های زندگی محسوب می شود اما همواره در سال های اخیر به دلیل دستمزد بالا و فرصت های شغلی فراوان مورد علاقه کارجویان در این کشور بوده است. این ایالت به دلیل پایگاه قوی حزب دموکرات در آن که در مقایسه با جمهوری خواهان بسیار بیشتر از افزایش حداقل سطح دستمزدها است، سطح دستمزد بالاتری در مقایسه با بسیاری از ایالت های دیگر دارد و دموکرات ها در تلاش هستند تا مقامات فدرال و محلی را به اتخاذ رویکرد مشابه کالیفرنیا در زمینه افزایش حداقل سطح دستمزد کارکنان تشویق کنند.  

با توجه به کاهش ادامه دار نرخ بیکاری آمریکا در ماه های اخیر انتظار می رود ایالت های بیشتری به کارزار دموکرات ها برای فازایش حداقل سطح دستمزد بپیوندند.  

طبق برنامه پیشنهادی دموکرات ها قرار است حداقل سطح دستمزد آمریکا به تدریج و تا پایان سال ۲۰۲۵ به ساعتی ۱۵ دلار افزایش پیدا کند و قرار است منابع مالی مورد نیاز آن از بسته پیشنهادی ۱.۹ تریلیون دلاری تامین شود.  

در حال حاضر متوسط حداقل سطح دستمزد آمریکا ساعتی ۷.۲۵ دلار است و درآمد سالانه ۱۵ هزار دلاری به عنوان کف درآمدی سالانه در نظر گرفته شده است. با این حال هزینه سالانه یک خانوار در این کشور ۳۲ هزار دلار اندازه گیری شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید