قیمت درهم در مسیر افزایش قرار گرفت

عبور دلار از کانال 28 هزار /سیگنال صعودی به سکه

کدخبر: ۴۵۳۱۱۴
بازار ارز و طلای تهران در سومین روز هفته جاری شاهد صعود قیمت دلار آمریکا به کانال 28 هزار تومان بود. قیمت طلا و دلار نیز مانند روز قبل پیشروی کردند.
عبور دلار از کانال 28 هزار /سیگنال صعودی به سکه

به گزارش اقتصادنیوز ،  قیمت دلار در پایان معاملات روز گذشته تا یک قدمی کانال 28 هزار تومان پیش رفت اما در نهایت توانست قیمت  27 هزار و 900 تومان را برای خود ثبت کند. این اسکناس آمریکایی در  سومین روز  بازار ارز  این  هفته بر سرعت خود افزود و از مرز  28 هزار تومان عبور کرد.

قیمت دلار در ساعات ابتدایی معاملات بازار ارز امروز بر روی 28 هزار و 10 تومان قرار گرفت.قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول امروز 28 هزار و 70 تومان بود. 

قیمت درهم دوباره گران شد

قیمت درهم نیز همزمان با افزایش قیمت دلار وارد فاز صعودی شد . قیمت درهم روز گذشته با 7 هزار و 600 تومان بسته شد و در بازار ارز امروز نسبت به دیروز  40 تومان گران شد و در نهایت بر روی 7 هزار و 640 تومان قرار گرفت. با ضرب کردن این عدد در نرخ تبدیل درهم (3.673) عدد 28 هزار و 62 تومان به دست می‌آمد.

سیگنال دلار  و طلا به قیمت سکه

 در بازار جهانی طلا  قیمت اونس طلا امروز  نسبت به روز شنبه اندکی  رشد کرد و با  1819 دلار مبادله شد.  در بازار داخلی ایران هم قیمت  دو فلز زرد رنگ بار دیگر بر مدار افزایش قرار گرفتند. قیمت طلا امروز 3000 هزار تومان افزایش را تجربه کرد و به 1 میلیون و 205 هزار و 800 تومان رسید.

امروز همزمان با افزایش قیمت دلار  و قیمت اونس طلا ، قیمت سکه امامی دوباره بر مدار صعود قرار گرفت.قیمت سکه  روز قبل 170 هزار تومان بر ارزش خود افزود و با 12 میلیون و 150 هزار تومان معامله شد. 

قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول امروز روی 12 میلیون و 245 هزار تومان قرار گرفت.با احتساب قیمت 28 هزار و 10 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 33 هزار تومان به دست می آمد. و حباب سکه نیز 1.75 درصد بود.

سایه سنگین برجام بر سر بازار ارز تهران

کمتر از یک ماه به اولین دیدار برجامی مقامات ایرانی و آمریکایی در دوره ریاست جمهوری رئیسی باقی مانده است اما روز به روز مسئله عدم قطعیت در مورد نتیجه بخش بودن مذاکرات برجام برای فعالان بازار برجسته تر  می شود. حتی تحلیل‌هایی مطرح می‌شد مبنی بر اینکه شروع مذاکرات می‌تواند فضای بازار را دوباره خبری و دامنه نوسان قیمت دلار را تشدید کند.

از جمله اخباری که توجه فعالان بازار را جلب کرده و احتمالا در روند صعودی قیمت دلار موثر بود، می‌توان به اظهارات سخنگوی وزیر خارجه اشاره کرد، در حالی که رفته رفته به شروع دور جدید مذاکرات نزدیک می‌شویم، خطیب‌زاده در اظهارات خود برای بازگشت آمریکا به برجام سه شرط عنوان کرد، آمریکا باید مقصر بودن خود را بپذیرد، تحریم‌ها باید یکجا لغو شود و آمریکا تضمین دهد که هیچ دولت دیگری اقدام ترامپ در خروج از برجام را تکرار نکند.

به طور خاص شرط سوم قبلا نیز مطرح شده بود و گویی ارائه چنین تضمینی با قوانین کشور آمریکا در تضاد است. در نتیجه به نظر می‌رسد با وجود اینکه احتمال احیای سریع برجام توسط برخی پژوهشکده‌های شورای امنیت ملی آمریکا مطرح شده بود، هنوز چالش‌های زیادی پیش روی احیای برجام است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید