رصد بازار خودرو؛

پشت پرده افزایش قیمت خودرو

کدخبر: ۴۵۳۸۱۶
ساسانی گفت: وقتی که عرضه خودرو در بازار کم باشد، مردم مجبور می‌شوند خودروهای موجود را با قیمت بالا بخرند.
پشت پرده افزایش قیمت خودرو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رضا سلیم ساسانی، با اشاره به افزایش اخیری که در قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار رخ داده، گفت: دلیل اصلی این موضوع عدم عرضه کافی خودرو در بازار است که باعث شده تعادل بین عرضه و تقاضا به هم بخورد.

وی ادامه داد: وقتی که عرضه خودرو در بازار کم باشد، مردم مجبور می‌شوند خودروهای موجود را با قیمت بالا بخرند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل کرمانشاه از نقش قابل توجه دلالان هم در بالا رفتن قیمت خودرو در بازار یاد کرد و افزود: عمده ثبت نامی که برای خرید خودرو صورت می‌گیرد از سوی دلالان است و به دست مردم عادی نمی‌رسد.

ساسانی معتقد است، چنانچه شرکت‌های خودروساز عرضه خودرو را افزایش دهند، قیمت‌ها در بازار متعادل خواهد شد و تا این اندازه افزایش قیمت نخواهیم داشت.

وی همچنین کوتاه شدن دست دلالان از بازار خودرو را هم راهکار دیگری برای ساماندهی این بازار دانست.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل کرمانشاه از تاثیر گرانی خودرو بر رکود بازار هم یاد و خاطرنشان کرد: هرچقدر قیمت بالا برود، میل مردم برای خرید کمتر می‌شود.

ساسانی ادامه داد: هم قدرت خرید مردم امکان خرید خودرو با این قیمت را نمی‌دهد و هم مردم منتظر می‌مانند تا شاید قیمت‌ها تا حدودی متعادل شود.

وی قیمت کنونی خودروها در بازار را بالا دانست و عنوان کرد: امیدواریم دولت سیزدهم راهکاری برای کاهش قیمت خودرو و کوتاه شدن دست دلالان از این بازار داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید