مصوبه ای که دولت برای مردم اندیکا تصویب کرد

کدخبر: ۴۵۳۹۹۸
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ابلاغ مصوبه دولت درباره اعطای تسهیلات به مردم زلزله زده اندیکا خبر داد.
مصوبه ای که دولت برای مردم اندیکا تصویب کرد

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، اکبر نیکزاد پیش از ظهر امروز جمعه ضمن بازدید از مناطق زلزله‌زده اندیکا بخش چلو و سوسن اظهار کرد: برای بازسازی مناطق زلزله‌زده اندیکا همه مسئولان همت ویژه‌ای داشتند و رئیس‌جمهور شخصاً در منطقه حضور پیدا کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در سطح ملی نیز چندین جلسه با فوریت برگزار و مصوبات خوبی برای منطقه صورت گرفته که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیشترین مسئولیت را در اجرای این مصوبات بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با امکانات و تجهیزات خود به عنوان استان معین در منطقه حاضر شده است، تصریح کرد: بازسازی واحدهای مسکونی در حال انجام است و حدود یک هزار واحد تخریبی و حدود دو هزار واحد تعمیری داریم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: در خصوص تأمین مصالح مثل میلگرد، اسکله پیچ‌مهره‌ای و تیرچه برای دیوارچینی تدارکات داشتیم؛ تولید مصالح سنگی را بنیاد بتن برنامه‌ریزی کرده و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

وی با اشاره به اینکه مردم با شور و انگیزه در کنار مسئولان پای‌کار هستند، گفت: در بازسازی یکی از موضوعات مهم و اساسی بحث زمان است و باید همه این کارها را با فوریت انجام دهیم؛ روستایی به نام سرشط مسیر سختی برای تردد داشت که با عنایت مسئولان تأمین اعتبار شد و یکی از شرکت‌های قوی بنیاد مسکن با تجهیزات و ماشین‌آلات برای بهسازی راه این روستا مستقر شده است.

نیکزاد با اشاره به اینکه عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده اندیکا با جدیت پیش می‌رود، خبر داد: تسهیلات مصوب دولت برای مردم نیز به بانک مرکزی ابلاغ شده و ظرف چند روز آینده نیز به بانک‌های عامل استان ابلاغ می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت زمان‌بندی بازسازی مناطق یادآور شد: برای همین شخصاً برای سرکشی از این مناطق حضور پیدا کردم و ما در جلسات تکمیلی هم اقدامات لازم را برای تسریع بازسازی نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی افزود: در بازسازی همه مسئولان به دنبال فوریت انجام کار هستند ولی واحدهایی که نوسازی شده نیز مقام می‌شوند و این‌طور خیالمان راحت است که بودجه‌های تخصیص یافته به شکل صحیحی صرف شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: چند روز از وقوع زلزله گذشته ولی اسکله بندی برخی از واحدها انجام شده و تا چند روز دیگر هم کار سقف آنها انجام می‌شود؛ همچنین تشکیل و تکمیل پرونده، پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض، آماده‌سازی زیرساخت‌ها و آماده‌سازی اراضی زمان‌بر است.

نیکزاد با تأکید بر اینکه باید تا عید امسال حدود چهار ماه دیگر کار بازسازی را انجام دهیم، عنوان کرد: تمام بازسازی‌ها در زمینه مساحت و نوع سازه با محوریت مردم و تأکید بر ساخت واحدهای حداقل ۶۰ متری است.

وی با اشاره به اینکه در استان چهارمحال و بختیاری سازه بتنی و در خوزستان پیچ و مهره‌ای مورد اقبال مردم است در واکنش به نبود راه دسترسی مناسب در روستای فرگه گفت: وظیفه ساخت جاده به بنیاد مسکن واگذار نشده ولی در روستای سرشط بهسازی راه دسترسی را انجام دادیم؛ همچنین در طرح هادی جاده‌سازی روستاها را انجام می‌دهیم ولی ساخت جاده بین روستایی بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیست.

وی بیان کرد: در گزارش‌های اعلامی به هیئت دولت اعلام کردیم که اکثر روستاهای اندیکا برای راه ارتباطی با مشکل مواجه هستند چون منطقه کوهستانی و تردد سخت انجام می‌شود؛ هنگام بارندگی هم تردد خیلی سخت‌تر می‌شود و زندگی را برای مردم سخت می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید