آغاز توزیع اینترنتی تخم مرغ و مرغ منجمد

کدخبر: ۴۵۴۱۹۸
اقتصادنیوز: اسماعیل قادری‌فر، رئیس سازمان تعاونی روستایی گفت: در طرح توزیع تخم مرغ و مرغ منجمد با قیمت مصوب، مرغ منجمد با قیمت کیلویی ۲۰ هزار تومان و تخم مرغ با قیمت شانه‌ای ۴۳ هزار تومان با خرید اینترنتی درب منازل مناطق ۲۲ گانه تهران تحویل می‌شود.
آغاز توزیع اینترنتی تخم مرغ و مرغ منجمد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رئیس سازمان تعاونی روستایی نوشت: از امروز طرح توزیع تخم مرغ و مرغ منجمد با قیمت مصوب از طریق سامانه اینترنتی بازرگام به صورت پایلوت در تهران آغاز شده است.

اسماعیل قادری فر افزود: در این طرح، مرغ منجمد با قیمت مصوب کیلویی ۲۰ هزار تومان و تخم مرغ با نرخ مصوب شانه‌ای ۴۳ هزار تومان با خرید اینترنتی درب منازل مناطق ۲۲ گانه تهران تحویل می‌شود. 

وی تصریح کرد: در گام نخست ۳۰۰ تن مرغ منجمد و همچنین ۳۰۰ تن تخم مرغ برای عرضه در تهران در نظر گرفته شده است، اما در گام بعدی تا اواخر آبان ماه عرضه این محصولات در کلان شهرهای دیگر نیز آغاز می‌شود و در نهایت در هفته نخست ماه آتی این عرضه در همه نقاط کشور که شبکه توزیع با معضل مواجه است انجام خواهد شد.

قادری فر ادامه داد:​ در حال حاضر عرضه شامل مرغ منجمد و تخم مرغ است، اما با عرضه سراسری کالاهای اساسی دیگر مانند برنج و روغن نیز از طریق همین سامانه توزیع خواهند شد.

وی گفت: در نظر داریم تا با تمهیداتی که صورت می‌پذیرد، عرضه مرغ گرم با نرخ مصوب را نیز در دستور کار قرار داده و از همان هفته نسخست آذرماه این مهم را به انجام رسانیم.

رئیس سازمان تعاونی روستایی افزود: در حال حاضر توزیع از طریق سامانه اینترنتی بازرگام که تحت حمایت یکی از تعاونی‌های روستایی کشور راه اندازی شده، انجام می‌شود، اما از طرح‌های همه کسب و کارهای نوپای اینترنتی (استارت آپ ها) برای انجام توزیع کالاهای اساسی استقبال می‌کنیم.

قادری فر گفت: هدف از این اقدام حذف واسطه گری‌ها و رسیدن کالاهای اساسی با نرخ مصوب به دست مردم است و هیچ هزینه‌ای بابت حمل و نقل از خریداران دریافت نمی‌شود ضمن اینکه اگر مشکلی در کالای خریداری شده وجود داشته باشد امکان استرداد محصول وجود دارد.

وی افزود: هیچ محدودیتی در عرضه کالاهای اساسی با آغاز طرح به صورت سراسری وجود ندارد و مردم می‌توانند از این طریق برخی از کالاهای مورد نیاز خود را با حذف واسطه‌ها و با قیمت مصوب خریداری کنند.

قادری فر گفت: در حال حاضر محصول و کالاهای اساسی به اندازه کافی در کشور تولید می‌شود و تنها مشکل نقص در شبکه توزیع است که دلال بازی‌ها اجازه نمی‌دهد این کالاها با قیمت مصوب به دست مردم برسد، اما این شیوه توزیع ضمن حذف دلال بازی‌ها اجازه رسیدن محصولات با نرخ مصوب به مردم را می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید