رکورد عجیب قیمت برق در انگلیس

کدخبر: ۴۵۴۷۲۳
قیمت برق در انگلیس در روز دوشنبه که کاهش وزش باد بازار را در معرض کمبود عرضه گذاشت، به دومین رکورد قیمت بالا رسید.
رکورد عجیب قیمت برق در انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، قیمت‌ها بین ساعت پنج تا شش بعدازظهر در فروش روز آتی بازار N۲EX به ۲۰۰۰.۰۱ پوند به ازای هر مگاوات ساعت برای روز دوشنبه رسیدند زیرا پیش بینی شد تولید برق بادی کمتر از یک دهم تقاضا برای آن ساعت است. نیروگاههای زغال سوز انگلیس هم با ۱.۵ گیگاوات ظرفیت در صبح دوشنبه فعالیت کردند.

هوا بالاخره سرد شد و اروپا گاز کافی ندارد. همزمان با کندی واردات گاز از روسیه به اروپا، قیمت گاز انگلیس بیش از سه برابر نسبت به ابتدای سال میلادی جاری افزایش پیدا کرده است و دوره‌هایی که سرعت باد کم می شود، وابستگی به نیروی سوخت فسیلی بسیار گران قیمت افزایش پیدا می کند. قیمت برق ساعتی در ۱۵ سپتامبر به رکورد بالای ۲۵۰۰ پوند صعود کرده بود و میانگین قیمت برای روز دوشنبه بالاترین قیمت از ۱۴ سپتامبر بود.

طبق گزارش انرژی اسکن، قیمت برق در معاملات نقدی در شمال غربی اروپا برای روز دوشنبه تحت تاثیر پیش بینی‌ها از تقاضای بالاتر و تولید ضعیف‌تر نیروی بادی و خورشیدی، حدود ۲۳۰ یورو به ازای هر مگاوات ساعت بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وضعیت محدودیت تامین برق در سایر نقاط اروپا هم ظرفیت صادرات به انگلیس را محدود کرده است. قیمت برق روز آتی در فرانسه روز دوشنبه به ۲۲۸.۰۶ یورو به ازای هر مگاوات ساعت صعود کرد که بالاترین قیمت در یک هفته گذشته بود در حالی که قیمت‌ها در آلمان به بالاترین حد از هفتم اکتبر رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید