خبر خوب بیمه‌ای به زوج‌های نابارور

کدخبر: ۴۵۵۰۳۰
اقتصادنیوز: کاظم میکائیلی، عضو دبیرخانه شورای‌عالی بیمه سلامت کشور از تدوین ارائه خدمات بیمه‌ای به زوج‌های نابارور تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.
خبر خوب بیمه‌ای به زوج‌های نابارور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ کاظم میکائیلی عضو دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور در یک برنامه رادیویی در رابطه با حمایت‌های بیمه‌ای از زوج‌های نابارور و در راستای سیاست‌های کلی جمعیتی و تعرفه‌ها در این بخش اظهار کرد: در خصوص اینکه تعرفه‌ها چه نسبتی با سایر کشورها دارند باید بر اساس شرایط کشور خودمان نسبت‌ها را تعیین کنیم و بر اساس سرانه و قدرت خرید خودمان محاسبه کنیم؛ همان طور که حقوق و دستمزد بر اساس آن تعیین می‌شود.

وی درباره خدمات ناباروری و نازایی ادامه داد: بر اساس قانون بودجه سال 1400 ردیف‌های بودجه‌ای در ارتباط با درمان ناباروری و نازایی در اعتبارات وزارت بهداشت اختصاص داده شده است و منابع آن نیز در اختیار این وزارتخانه قرار دارد. علاوه بر اینکه قانون جامع سیاست‌های جمعیتی کشور هم جدیداً ابلاغ شده است و در آن وظایف و مسئولیت‌های برای سازمان‌های بیمه‌گر پایه دیده شده است که منابع آن در بودجه‌های سازمان‌های بیمه‌گر دیده شده است.

میکائیلی تصریح کرد: بر این اساس در هشتاد و سومین جلسه شورای عالی بیمه در 3 ماه پیش و در هشتاد و چهارمین جلسه شورای عالی بیمه در دو روز پیش در خصوص تحت پوشش قرار دادن خدمات ناباروری و نازایی در کشور مصوبه به تصویب رسید و چنانچه استاندارد ارائه خدمت ظرف دو هفته آینده توسط وزارت بهداشت ابلاغ شود دیگر منع قانونی برای این مسئله وجود ندارد چرا منابع و استاندارد ارائه خدمت در این بخش وجود دارد.

عضو دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور با اشاره به اینکه بودجه لازم در بخش اشاره شده در دو سطح دیده شده است، افزود: در اعتبارات وزارت بهداشت به صورت مستقل به این مسئله عنایت شده است و از آنجایی که این وزارتخانه امکان خرید خدمت را ندارد باید این اعتبارات در اختیار سازمان بیمه خدمات درمانی نیروی مسلح و سازمان تأمین اجتماعی قرار بگیرد که همه آحاد مردم به یک نسبت از این خدمات استفاده کنند. در حال حاضر بحث تجمیع این منابع وجود دارد و در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر پایه قرار بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید