3 شوک ویرانگر به بازار ارزهای دیجیتالی

کدخبر: ۴۵۵۱۵۸
3 شوک بزرگ از سوی آمریکا، چین و انگلیس موجب تشدید ریزش بازار رمزارزها شد.
3 شوک ویرانگر به بازار ارزهای دیجیتالی

به گزارش اقتصادنیوز ، از روز گذشته بازار بازار ارزهای دیجیتالی با سقوط شدید مواجه شده است . سی ان ان در گزارشی 3 عامل مهم را برای سقوط رمزارزها معرفی کرده است.

مهمترین عامل، لایحه یک تریلیون دلاری زیرساخت های آمریکا که بخش بزرگی از منابع مالی آن از طریق مالیات روی ارزهای دیجیتالی تامین می شود به قانون تبدیل شد.  به تصویب رسیدن لایحه یک تریلیون دلاری زیرساختی بایدن که سختگیری زیادی نسبت به رمزارزها اعمال می‌کند در افت قیمت ارزهای دیجیتال بسیار تاثیرگذار بود. بر اساس این لایحه تراکنش‌های بالای 10 هزار دلار باید به سرویس درآمد داخلی گزارش داده شود.

عامل دوم  این بود که در چین نیز حزب کمونیست اعلام کرد سرکوب استخراج کنندگان بزرگ رمزارزها به بهانه مسائل زیست محیطی در این کشور را تشدید خواهد کرد.

علت سوم نیز اظهار نظر منفی قائم مقام رئیس بانک مرکزی انگلیس بود که با انتقاد از سرعت بیش از حد رشد نقش ارزهای دیجیتالی در زندگی روزمره، آنها را تهدیدی برای نظام مالی سنتی فعلی خواند.

با توجه به عوامل متعددی، بازار کریپتو می‌تواند بخشی از ریسک جهانی دارایی‌ها باشد که به سرمایه‌گذارانی تبدیل شده است که از سوی دلار و طلا می‌آیند. این ارز از 10 نوامبر، زمانی که بیت کوین نزدیک به مرز  70هزار دلاری بود روند صعودی داشت. هیجانات عمومی در بازار کاهش یافته است و به منطقه نوعی هراس نزدیک شده است، اما انتظار می رود همچنان تمایل صعودی خود را به طور کلی حفظ کنند. داده‌های تحلیل‌گر نام مستعار CryptoVizArt، کاهش عرضه بیت‌کوین توسط پلتفرم‌های صرافی را ثبت می‌کند.

 قیمت بیت کوین در این لحظه 10:12 به وقت ایران، با افت بیش از 1.5 در صد در 24 ساعت گذشته به 59 هزار و 644 دلار رسیده است. بیت کوین بیش از 6 هزار دلار از اوج تاریخی  69000 دلاری خود فاصله دارد.

ارزش بازار رمزارزها با رشد 1 درصدی نسبت به روز گذشته به 2.5 تریلیون دلار رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید