هدف اصلی سازمان تامین اجتماعی چیست

کدخبر: ۴۵۵۲۳۹
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی هدف اصلی حضور خود در این سازمان را برداشتن مشکلات مردم دانست.
هدف اصلی سازمان تامین اجتماعی چیست

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از سازمان تأمین اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در سفر به استان گلستان در جلسه شورای اداری مشترک بیمه و درمان تأمین اجتماعی این استان، اظهار داشت: به روح بلند حضرت امام(ره) و شهدای بزرگوار بویژه شهدای استان گلستان درود می‌فرستیم و امیدواریم بتوانیم با خدمت شایسته به مردم عزیز این استان دین خود را تا حد امکان ادا کنیم.

وی سفرهای استانی و حضور در واحدهای اجرایی را اقدامی در راستای ایجاد فهم مشترک بین حوزه صف و ستاد سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این سفرها استان‌هایی که نیاز به رسیدگی بیشتری دارند، در اولویت قرار گرفته‌اند.

موسوی افزود: در سفرهای استانی وظیفه ما سراغ گرفتن از مردم است و ما به سراغ کار می‌رویم و امیدواریم با اقدامات موثر و نتیجه بخش بتوانیم رضایتمندی و اعتماد مردم را افزایش دهیم. اقدامات ما زمانی نتیجه بخش است که مردم از خدمات ارزیابی خوبی داشته باشند و در سفرهای استانی با حضور در محیط عملیاتی میزان رضایتمندی مردم به خوبی قابل بررسی و ارزیابی است.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، گفت: طرح اولیه برای بیمه فراگیر خانواده ایرانی تهیه شده است و ما در این طرح به دنبال توسعه خدمات سازمان تأمین اجتماعی هستیم.

موسوی با بیان اینکه مفاهیم تحول، عدالت و اعتماد همواره مبنای کارها و فعالیت‌های این سازمان خواهد بود، گفت: تحول در چشم انداز ماموریتی در هر دو بخش بیمه‌ای و درمانی، تحول در خط مشی و سیاست‌گذاری‌های حکمرانی سازمانی و همچنین تحول در فرآیند‌ها و روندهایی که باید اصلاح شود را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد تحولی سازمان تأمین اجتماعی باید برمبنای عدالت باشد، گفت: تبعیضی اگر هست، باید از بین برود و اگر اخلال، عدم شفافیت و احیانا فسادی وجود دارد، باید برخورد قانونی صورت گیرد.

موسوی با بیان اینکه اعتماد دومین مفهوم محوری فعالیت‌های سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: کارآیی و کارآمدی ما خلق اعتماد می‌کند و اگر ظرفیت‌های موجود در استان در جهت صحیح و کارآمد به کار گرفته شود، اعتماد نیز ایجاد می‌شود و سرمایه انسانی سازمان نقش اصلی را در ایجاد اعتماد به سیستم برعهده دارد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گره‌گشایی و رفع برخی از مشکلات را زمینه ساز ایجاد تحول دانست و گفت: تحول در برخی موارد از اصلاحات کوچک آغاز می‌شود و اگر مستمر باشد منجر به عدالت و اعتماد می‌شود.

موسوی برلزوم مشارکت جدی همکاران تأمین اجتماعی سراسر کشور در برنامه‌های تحولی تأکید کرد و گفت: وقتی برنامه هوشمند سازی تأمین اجتماعی را شروع می‌کنیم انتظار داریم که در استانها نیز طرح‌هایی برای اجرای بهتر و اثرگذارتر این گونه برنامه‌ها ارائه شود.

وی فعالیت مدیران و کارکنان واحدهای اجرایی این سازمان را بسیار مهم و ارزشمند عنوان کرد و گفت: هر گونه برنامه تحولی باید از محیط عملیاتی به واحدهای ستادی و تصمیم گیری ارائه شود و رمز موفقیت برنامه تحولی شروع آن از مراکز اجرایی است.

موسوی با طرح این سوال که رمز موفقیت کشور ما در جنگ تحمیلی چه بود، گفت: رمز موفقیت این بود که مدیران جنگی ما در خط مقدم حضور داشتند و فرماندهان، جنگ را نه از پشت میز و اتاق‌های خود بلکه در میدان مدیریت می‌کردند.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه رهبری استراتژیک با حضور در خط مقدم قابل تحقق است، گفت: باید در محبط عملیاتی حضور داشته باشیم و با نگاه برنامه محور ظرفیت‌های درونی مجموعه را شناسایی کنیم و توسعه دهیم.

موسوی با بیان اینکه در فاز اول برنامه تحول انجام کارهای برزمین مانده در اولویت قرار دارد، گفت: بر اساس اصل جبران، باید کارهایی که از دستمان رفته است را جبران کنیم و اگر بتوانیم در یک زمان کوتاه کارهای بر زمین مانده را انجام دهیم، حال مردم نیز خوب می‌شود.

وی ادامه داد: در این راه باید ظرفیت‌هایی که برای جبران فرصت‌های از دست رفته کاربرد دارد را شناسایی کنیم و در گام بعدی باید فرآیندها اصلاح شوند تا گره‌گشایی شود و در این مرحله رفع مشکلات و افزایش اعتماد مردم حاصل می‌شود.

موسوی گام سوم تحول را توجه به سرمایه انسانی دانست و گفت: باید به نحو مطلوب سرمایه انسانی را رصد کنیم چرا که نسبت به آن مسئول هستیم و باید بدانیم که کارمندی یک ارزش است و باید به این ارزش توجه ویژه داشته باشیم.
 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید