گزارش اقتصادنیوز از معاملات امروز بازار رمزارزها؛

شوک بزرگ بایدن به بازار ارزهای دیجیتال

کدخبر: ۴۵۵۲۷۶
اقتصادنیوز: بیت کوین و اتریوم دو رمز ارز بزرگ بازار امروز نزولی بودند و با رکورد تاریخی که اخیرا به ثبت رسانده اند فاصله زیادی گرفتند.
شوک بزرگ بایدن به بازار ارزهای دیجیتال

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار رمزارزها از روز گذشته روند نزولی شدیدی را آغاز کرد و این روند تا امروز نیز تداوم داشت. تحلیلگران بازار یکی از دلایل افت شدید بازار ارزهای دیجیتال را متاثر از به تصویب رسیدن لایحه یک تریلیون دلاری زیرساختی بایدن می دانند که  بخش بزرگی از منابع مالی آن از طریق مالیات روی ارزهای دیجیتالی تامین می شود و سختگیری زیادی نسبت به رمزارزها اعمال می‌کند .بر اساس این لایحه تراکنش‌های بالای 10 هزار دلار باید به سرویس درآمد داخلی گزارش داده شود.

علاوه بر این حزب کمونیست چین نیز به بهانه مسائل زیست محیطی اعلام کرد سرکوب استخراج کنندگان بزرگ رمزارزها در این کشور را تشدید خواهد کرد که این خبر نیز به نوبه خود بر افت بازار اثرگذار بود.

هفته گذشته بیت کوین موفق به ثبت رکورد در کانال 69 هزار دلاری شد ، اما این روند صعودی تداوم نداشت و برای مدت کوتاهی به کانال 65 هزار دلاری عقب نشینی کرد. روز دوشنبه نیز بیت کوین به کانال 66 هزار دلار جهش کرد اما به یکباره بیش از 6 هزار دلار از ارزش خود را از دست داد وبه مرز 60 هزار دلار سقوط کرد. امروز بیت کوین به کانال 58 هم سقوط کرد اما پس از آن خود را بازیابی کرد و به کانال 60 هزار دلار بازگشت. 

قیمت بیت کوین در این لحظه (17:45  به وقت ایران) به 60 هزار و 173 دلار رسیده است. بیت کوین در بازه زمانی یک هفته  افت 11 درصدی را به ثبت رسانده است. ارزش بازار  بیت کوین امروز به 1.13 تریلیون دلار رسید.

افت شدید اتریوم

 اتریوم امروز با از دست دادن سطح مهم 4200 در پایین ترین قیمت خود به 4087 دلار رسید؛ اما اکنون مقداری بازیابی شده و در محدوده قیمتی  4232 دلار معامله می شود. اتریوم دومین رمزارز بزرگ بازار، به تازگی رکورد جدید خود را در مرز 4900 دلار ثبت کرد، اما از آن زمان تاکنون بیش از 600 دلار کاهش یافته است.

سبزها و سرخ های بازار / جهش آوالانچ وCRO

بایننس کوین ، آلت کوینی که اخیرا به بالاترین سطح شش ماهه اخیر یعنی بالای 650 دلار رسید. اما اکنون تا 583 دلار کاهش یافته است.

سولانا،یو اس دی کوین ، ترا،  لایت کوین،  نیز همچنان قرمزپوش هستند و کاردانو، ریپل، پولکادات، دوج کوین و شیبا اینو رشد اندکی را به ثبت رسانده اند.در مقابل، دو رمزارز اوالانچ و Crypto.Com ( CRO ) دو رمزارزی هستند که در بین آلت کوین های بزرگ بازار امروز به رنگ سبز دیده می شوند. اوالانچ با 17  درصد رشد در  24 ساعت اخیر اکنون به102 دلار رسیده است، در حالی که افزایش 21 درصدی CRO ، آن را به 0.5088 دلار رسانده است.

در بین رمزارزهای کوچکتر بازار نیز ، سندباکس و آیوتا در 24 ساعت گذشته افزایش قیمت خوبی را تجربه کرده اند؛ به این ترتیب، سندباکس با رشد 35 درصدی با قیمت 3.39  دلار و  آیوتا با رشد 19 درصدی نزدیک به 1.44  دلار معامله می شود.

ارزش 2.7 تریلیون دلاری بازار ارزهای دیجیتال

 به طور کلی در 24 ساعت گذشته 134  میلیارد دلار در بازار جهانی ارزهای مجازی پول جابه‌جا شد و ارزش بازار کریپتو امروز به 2.7 تریلیون دلار رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید