پیش بینی قیمت سکه امروز 27 آبان 1400؛

دلهره در بازار سکه/ماندگاری قیمت سکه در سطح مهم

کدخبر: ۴۵۵۳۶۵
قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته نسبت به روز چهارشنبه تغییر خاصی نکرد.
دلهره در بازار سکه/ماندگاری قیمت سکه در سطح مهم

 به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه در ابتدای معاملات روز گذشته با افزایش قیمت دلار نسبت به روز سه شنبه 5 هزار تومان بالا رفت. اما در آخرین ساعات معاملات دیروز قیمت‌ دلار بار دیگر ریزش کرد و سکه نیز با قیمت 12 میلیون و 555 هزار تومان خرید و فروش شد.

در معاملات پشت خطی  قیمت سکه دیشب  12 میلیون و 555 هزار تومان اعلام شد که نسبت به سه شنبه شب 35 هزار تومان پایین تر بود. اما این قیمت نسبت به معاملات نقدی روز چهارشنبه تغییر خاصی نداشت. 

در صورتی که اونس تا پایین‌تر از محدوده هزار و ۸۵۰ دلار افت یابد، زمینه‌ساز تقویت فروشندگان بازار فلز گرانبهای داخلی خواهد شد. سکه تا زمانی که حمایت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست نداده است، در موقعیت کاهشی شدید قرار نخواهد گرفت.

پیام ماندگاری در سطح بالاتر از 12 میلیون و 500 هزار تومان

سکه امامی در روزهای اخیر توانسته است خود را بالای سطح حساس ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی تثبیت کند آنهم در شرایطی که دلار به طور معناداری از محدوده ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی فاصله گرفت.

وقتی سکه بدون حمایت دلار می تواند از یک سطح قیمتی دفاع کند،‌ چنین معنایی به ذهن معامله گران متبادر می شود که انتظارات کاهشی چندان در بازار فعال نیست.

ترس و دلهره در بازار 

برخی از معامله گران  هراس دارند که به یکباره توافق موقتی بین ایران و آمریکا امضا شود که دسترسی به درآمدهای ارزی را آسان تر کند. در واقع ممکن است که معامله گران از احیای برجام تا حدی نا امید شده باشند،‌ولی تصور می کنند که هم چنان امکان یک توافق موقت وجود دارد.

همین عامل موجب می شود که سکه علی رغم مقاومت در برابر افت قیمت،‌ توانایی زیادی برای شکست محدوده مهم ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نداشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید