سهامداران بزرگ بورس، قرمز پوش شدند

کدخبر: ۴۵۵۸۰۲
امروز نمادهای «فولاد»، «فارس» و «شستا» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند.
سهامداران بزرگ بورس، قرمز پوش شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در اولین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس تهران کانال 1.4 میلیونی را از دست داد و نسبت به روز چهارشنبه 27 هزار و 292 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 383 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز امروز با کاهش 3 هزار و 236 واحدی در سطح 383 هزار و 528 واحدی ایستاد. اما شاخص کل فرابورس (آیفکس) 254 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 988 واحد قرار گرفت.

خروج نقدینگی حقیقی

امروز پس از یک روز باز هم ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 456 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فولاد (شرکت فولاد مبارکه اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 39 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) و بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بورس

گروه‌های قرمز بازار

روز شنبه قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی کاهش یافت و این گروه‌ها که از بزرگ‌ترین گروه‌های بازار سهام هستند قرمزپوش شدند. 

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص

امروز نمادهای «فولاد»، «فارس» و «شستا» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «شفن»، «پترول» و «انرژی3» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «بپاس» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «بگیلان» و «خدیزل» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و انرژی3 و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فجهان، کرمان و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

بهبود ارزش معاملات خرد 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 2 درصدی به رقم 7 هزار و 140 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 887 میلیارد تومان بود که 24 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز اندکی رشد کرد و با افزایش 8 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 509 میلیارد تومان رسید که 58 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

کاهش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات چهارشنبه ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز چهارشنبه 238 درصد افزایش یافت و 210 میلیارد تومان شد.  ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 55 درصد افت کرد و در رقم 150 میلیارد تومان ایستاد. 

نماد ثشاهد (شرکت سرمایه گذاری شاهد) با صف‌ خرید 19 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ثشاهد، نمادهای غسالم (شرکت سالمین) و غنوش (شرکت نوش مازندران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش نیز به وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان)  تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 40 میلیارد تومانی داشت. پس از وسخوز، نمادهای بورس (شرکت بورس اوراق بهادار تهران) و انرژی1 (نهادهای مالی بورس انرژی) بیشترین صف فروش داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید