آغاز فروش دلار با شرایط جدید/ مدارک لازم برای دریافت دلار سهمیه ای بانک مرکزی

کدخبر: ۴۵۷۴۱۹
تا اواخر هفته گذشته تنها شرط خرید دلار سهمیه‌ای همراه داشتن کارت ملی بود؛ پیگیری‌ها از صرافی‌های نشان می‌دهد که از امروز دلار با شرایط جدید فروخته می‌شود.
آغاز فروش دلار با شرایط جدید/ مدارک لازم برای دریافت دلار سهمیه ای بانک مرکزی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، تا اواخر هفته گذشته تنها شرط خرید دلار سهمیه‌ای همراه داشتن کارت ملی بود؛ پیگیری‌ها از صرافی‌های نشان می‌دهد که از امروز دلار با شرایط جدید فروخته می‌شود. اگر فردی قصد خرید دلار سهیمه‌ای از صرافی را داشته باشد باید علاوه بر کارت ملی و دو کارت بانکی به نام خود، سیم کارت، اصل و کپی مدارکی مثل بلیط، ویزا، پاسپورت و عوارض خروج از کشور را داشته باشد تا بتواند از سهیمه ۲۲۰۰ دلار خود استفاده کند.

پایان جمعه سیاه ارزهای دیجیتال؟

تا اواخر هفته گذشته تنها شرط خرید دلار سهمیه‌ای همراه داشتن کارت ملی بود؛ پیگیری‌ها از صرافی‌های نشان می‌دهد که از امروز دلار با شرایط جدید فروخته می‌شود. اگر فردی قصد خرید دلار سهیمه‌ای از صرافی را داشته باشد باید علاوه بر کارت ملی و دو کارت بانکی به نام خود، سیم کارت، اصل و کپی مدارکی مثل بلیط، ویزا، پاسپورت و عوارض خروج از کشور را داشته باشد تا بتواند از سهیمه ۲۲۰۰ دلار خود استفاده کند.

تا هفته گذشته شرایط دریافت ۲۲۰۰ دلار سهیمه‌ای از صرافی‌ها داشتن کارت ملی و دو کارت بانکی به نام متقاضی بود اما حالا صرافی ملی شرایط را تغییر داده و با سخت‌گیری بیشتری دلار را به متقاضیان می‌دهد.

اختلاف قیمت دلار آزاد و صرافی ملی در بازار تا دو هزار تومان هم رسیده بود. با چنین وضعیتی بازار خرید دلار سهمیه‌ای به شدت داغ شده است و صف‌های طولانی صرافی‌ها نشان از همین موضوع دارد.

پیگیری‌ها از صرافی‌های میدان فردوسی نشان می‌دهد کمتر کسی برای سفر یا مهاجرت قصد استفاده این رانت ارزی را دارد. این وضعیت به گونه‌ای است که بازار اجاره کارت ملی را هم برای دلالان داغ کرده و این افراد کارت ملی هر فرد را بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان خریداری می‌کنند. اما حالا شنیده‌ها نشان می‌دهد شرایط دریافت دلار سهمیه‌ای تغییر کرده است.

شرایط جدید دریافت دلار سهیمه‌ای بانک مرکزی چیست؟

تا اواخر هفته گذشته تنها شرط خرید دلار سهمیه‌ای همراه داشتن کارت ملی بود. البته به غیر از آن دو کارت بانکی به نام شخص خریدار  و یک سیم‌کارت هم برای خرید ۲۲۰۰ دلار سهمیه‌ای نیاز بوده است.

دلیل داشتن دو کارت بانکی هم این است که سقف پرداخت از طریق دستگاه پز ۵۰ میلیون تومان است و باید مابقی به کارت دیگر واریز شود. اما از اواخر هفته گذشته شرایط دریافت دلار سهیمه‌ای تغییر کرد و صرافی‌ها با سخت‌گیری بیشتری ارز به متفاضیان می‌دهند.

پیگیری‌ها از صرافی‌های نشان می‌دهد که از امروز دلار با شرایط جدید فروخته می‌شود. اگر فردی قصد خرید دلار سهیمه‌ای از صرافی را داشته باشد باید علاوه بر کارت ملی و دو کارت بانکی به نام خود، سیم کارت، اصل و کپی مدارکی مثل بلیط، ویزا، پاسپورت و عوارض خروج از کشور را داشته باشد تا بتواند از سهیمه ۲۲۰۰ دلار خود استفاده کند.

البته داشتن تنها یکی از موارد گفته شده کافی نیست و متقاضی دریافت دلار سهیمه‌ای باید اصل و کپی تمامی موارد بالا را داشته باشد. به نظر می‌رسد این سیاست جدید در عرضه ارز سهمیه‌ای از طول صف‌های صرافی‌ها بکاهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید