قیمت درهم پشت مرز حساس؛

افت و خیز قیمت دلار ، طلا و سکه با اخبار برجام

کدخبر: ۴۵۸۵۳۳
اقتصادنیوز: بازار ارز و طلا تحت تاثیر اخبار برجام شاهد افت و خیز قیمت دلار ، قیمت طلا و قیمت سکه است.
افت و خیز  قیمت دلار ، طلا و سکه  با اخبار برجام

به گزارش اقتصادنیوز ، هفتمین  دور از مذاکرات برجام  از روز  دوشنبه 8 آذر 1400  آغاز شده و  تا  به امروز ادامه پیدا کرده است. بازار ارز  و طلای تهران در این چند روز شاهد افت و خیر قیمت طلا ، قیمت دلار و قیمت سکه تحت تاثیر این مذاکرات بوده است. 

قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته بر روی 29 هزار و 200 تومان قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی در بازار ارز امروز اندکی بالا رفت و به 29 هزار و 250 تومان رسید. 

قیمت درهم پشت مرز حساس

امروز همزمان با افزایش قیمت  دلار آمریکا ، قیمت درهم نیز گران شد. قیمت درهم روز گذشته با 7 هزار و 920  تومان به کار خود پایان داد. در هم در بازار ارز امروز با 50 تومان افزایش توانست خود را به پشت مرز 8 هزر تومان برساند و با 7 هزار و 970 تومان معامله شود.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 29 هزارو 200 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار اختلاف چندانی نداشت. 

سیگنال صعودی قیمت دلار به قیمت طلا و سکه

قیمت اونس طلا در بازار جهانی امروز 9 دلار بر ارزش خود افزود و با 1780 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا و سکه با سیگنال صعودی قیمت دلار وارد فاز  افزایشی شدند. قیمت طلا 18 عیار امروز نسبت به دیروز 10 هزار و 600 تومان گران شد. این فلز زرد رنگ داخلی در بازار امروز با 1 میلیون و 261 هزار  و 700  تومان خرید و فروش شد. 

سکه نیز امروز 85 هزار تومان گران شد. قیمت  سکه در بازار امروز  بر روی 12 میلیون و 640 هزار  تومان قرار گرفت.  با احتساب قیمت 29 هزار 250 تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 257 هزار تومان بود  و حباب قیمتی سکه 3.12 درصد به دست می‌آمد.

نگاه معامله گران به اخبار برجام

امروز هم اخبار مذاکرات برجام از نگاه معامله گران بازار ارز تهران دور نماند. دیپلمات‌های اروپایی که اشاره‌ای به نام آنها نشده در جمع‌ خبرنگاران مدعی شده‌اند مسئله سانتریفیوژهای ایران یکی از اختلافات موجود در مذاکرات وین است که از دوشنبه برای رایزنی درباره رفع تحریم‌های ایران آغاز شده است.

 سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری بر قصد آمریکا به در پیش گرفتن مسیر دیپلماتیک در جهت حل و فصل مسئله هسته ای ایران تاکید کرد.

همچنین علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد کشورمان تاکید دارد که جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره اراده جدی و برای دستیابی به توافق امادگی عملی دارد و نسبت به آینده خوش‌بین است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید