گزارش اقتصادنیوز از معاملات امروز بازار رمزارزها؛

روز خوب آلت کوین ها در رکود بیت‌کوین!

کدخبر: ۴۵۸۶۲۷
اقتصادنیوز: برخلاف بیت کوین که در 24 ساعت گذشته نوسان قابل توجهی نداشته است ، اغلب آلت کوین های بزرگ بازار دستاوردهای چشمگیری را ترسیم کردند و رشد های خوبی را برای معامله گران رقم زدند.
روز خوب آلت کوین ها در رکود بیت‌کوین!

به گزارش اقتصادنیوز ، روز گذشته بیت کوین در کمتر از 2 ساعت از کانال 59 هزار دلاری به کانال 56 هزار دلار سقوط کرد، اما مجددا با تلاش گاوهای بیت کوین به کانال 58 هزار دلاری بازگشت و اکنون در سطح 57000 دلار متوقف شده است.

قیمت بیت کوین در ساعت 17:30 به وقت ایران با افت 1.1 درصدی به 57 هزار و 700 دلار رسیده است. این رمزارز در یک هفته رشد 2.9 درصدی را به ثبت رسانده است.

ارزش بازار بیت کوین در زیر 1.1 تریلیون دلار باقی مانده است و چیرگی آن بر آلت‌کوین ها نیز همچنان در حال تنزل است. این معیار تنها چند هفته پیش بالای 44 درصد بود، اما اکنون به زیر 41 درصد رسیده است.

طلوع آلت کوین ها

با وجود اینکه بیت کوین امروز نوسانات قابل توجهی نداشته است ، اغلب آلت‌کوین های بازار دستاوردهای چشمگیری را ترسیم کردند و رشد های خوبی برای معامله گران رقم زدند. به طور مثال آلت کوین‌هایی مانند اتریوم،  سولانا ، ترا آ ، اوالانچ و گالیگان رشد خوبی داشته اند. اتریوم به بالای سطح 4700 دلار بازگشته است؛ علاوه بر این لونا (LUNA)، ارز دیجیتال اصلی شبکه ترا (Terra)، در 24 ساعت گذشته با رشد 6 درصدی  به 60 دلار رسیده است و در مقیاس هفتگی رشد خیره کننده 53 درصدی را به ثبت رسانده است.

نسبت ارزش بازار بیت کوین به ارزش بازار سایر ارزهای دیجیتال، یا همان نرخ تسلط بیت کوین، در طول دو ماه گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح خود از ماه سپتامبر (شهریور) رسیده است. سقوط نرخ تسلط بیت کوین بازتابنده عملکرد بهتر آلت کوین‌ها در این مدت است و به گفته تحلیلگران بازار زمان طلوع آلت کوین ها فرارسیده است.

برخی از تحلیل‌گران حرکت بازار از بیت کوین به سمت آلت کوین‌ها را نشانه‌ای برای پذیرش ریسک بیشتر میان سرمایه‌گذاران می‌دانند.

اتریوم 4700 دلاری شد

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار که چند روز گذشته به زیر 4000 دلار سقوط کرده بود؛ اکنون با رشدی چشمگیری  بالاتر از 4700 دلار ایستاده است. اتریوم ساعاتی پیش تراز 4800 دلار را نیز لمس کرد، اما مجددا به کانال 4700 دلاری بازگشت. اتریوم در 24 ساعت گذشته رشدی   2 درصدی  و در مقیاس هفتگی نیز رشدی  10  درصدی را به ثبت رسانده است. 

چیرگی رنگ سبز در بازار آلت کوین ها

همانطور که اشاره شد ، اکثر آلت‌کوین های دارای ارزش بازار زیاد امروز در محدوده سبز بازار قرار داشتند.  در ساعت 17 و 50 دقیقه به وقات ایران ، بایننس کوین  ، سولانا ، کرو، ترا ، و آوالانچ  همگی 5 درصد، و پالیگان 11 درصد  رشد را در 24 ساعت اخیر به ثبت رساندند ، ریپل، یو اس دی کوین و لایت کوین نیز در محدوده منفی بازار قرار داردند. 

در مقابل، دو میم کوین بزرگ و محبوب بازار امروز قرمزپوش شده اند. شیبااینو که دیروز در پی لیست شدن در صرافی بزرگ  کراکن جهش فوق العاده ای را ثبت کرده بود، امروز با افت 13 درصد ی به 0.000045 رسیده است.  دوج کوین نیز 3 درصد افت کرده است. 

ارزش بازار ارزهای دیجیتال

به طور کلی در 24 ساعت گذشته 128 میلیارد در بازار رمزارزها پول جابه جا شده و ارزش بازار نیز به 2.6  تریلیون رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید