شرایط وام ساخت مسکن خودمالکی چیست؟

کدخبر: ۴۵۹۲۷۵
محمدحسن علمداری گفت: میزان وام متقاضیان ساخت مسکن خود مالکی با تسهیلات انبوه سازان، هیچ فرقی ندارد و متقاضی می‌تواند از بانک مسکن و یا سایر بانک‌ها دریافت کند.
شرایط وام ساخت مسکن خودمالکی چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از صدا و سیما، به گفته علمداری، عضو هیات‌مدیره بانک مسکن، خود مالک، یعنی سند مالکیت زمین به نام بخش خصوصی یا حقیقی است. میزان وام متقاضیان ساخت مسکن خود مالکی با تسهیلات انبوه سازان، هیچ فرقی ندارد و متقاضی می‌تواند از بانک مسکن و یا سایر بانک‌ها دریافت کند.

محمد حسن علمداری، عضو هیات‌مدیره بانک مسکن اظهار داشت: وام ساخت مسکن خودمالکی، مشابه وام طرح جهش تولید مسکن است.

محمدحسن علمداری افزود: میزان وام متقاضیان ساخت مسکن خود مالکی با تسهیلات انبوه سازان، هیچ فرقی ندارد و متقاضی می‌تواند از بانک مسکن و یا سایر بانک‌ها دریافت کند.

وی با اشاره به این که انبوه ساز هم می‌تواند دولتی و هم شخصی باشد گفت: هر خود مالکی، اگر بیشتر از دو واحد مسکونی بسازد انبوه ساز شخصی محسوب می‌شود.

به گفته علمداری، خود مالک، یعنی سند مالکیت زمین به نام بخش خصوصی یا حقیقی است.

وی افزود: هر خود مالک می‌تواند برای ساخت تعداد واحدهای در دست ساخت، وام دریافت کند، اما فقط یک واحد آن را می‌تواند به نام خود ثبت کند.

میزان وام در تهران و سایر شهرها چقدر است؟

گفتنی است بر اساس تصمیم شورای پول و اعتبار متقاضیان وام ساخت مسکن، در تهران ۴۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند و برای متقاضیان در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان، همچنین برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال، ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای تولید مسکن اختصاص داده شده و بانک‌ها باید این تسهیلات را پرداخت کند.

بانک مرکزی این سهمیه را به ۲۷ بانک و مؤسسه مالی اختصاص داده است که بیشترین تسهیلات را باید بانک مسکن پرداخت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید