پیش بینی روند بازار سکه در ۱۶ آذر؛

جو روانی ناامیدی مذاکرات برجامی در بازار سکه/ احتیاط در بازار افزایش یافت!

کدخبر: ۴۵۹۹۶۵
ممکن است در این دور از مذاکرات هسته ای، ‌انعطاف هایی از طرفین آشکار شود و به دنبال آن، سکه و دلار راه نزولی را در پیش بگیرند.
جو روانی ناامیدی مذاکرات برجامی در بازار سکه/ احتیاط در بازار افزایش یافت!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، اگر سکه بالای محدوده مقاومتی ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی باقی بماند، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد و فلز گران بهای داخلی را به بالای مرز ۱۴ میلیون تومانی هدایت خواهد کرد. با این حال، برخی از معامله گران باور دارند  که با نزدیک شدن به دور دیگر مذاکرات هسته ای،‌ احتیاط در بازار بالا می رود و بخشی از معامله گران نیز از خریدهای پیشین سودگیری خواهد کرد. این موضوع می تواند سکه را به زیر مرز ۱۳ میلیون تومانی ببرد و حمایت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را مورد آزمون قرار دهد.

Untitled-147

تاثیر عامل مذاکرات بر سکه

برخی از مقام های سیاسی اشاره کرده اند که در انتهای هفته جاری، بار دیگر مذاکرات هسته ای آغاز خواهد شد. شماری از معامله گران عنوان می کنند که ممکن است در این دور از مذاکرات هسته ای، ‌انعطاف هایی از طرفین آشکار شود و به دنبال آن، سکه و دلار راه نزولی را در پیش بگیرند. در کنار این، عده ای باور دارند تا سرنوشت این مذکرات مشخص نشود، بازیگران بازار با اطمینان پا به معاملات نخواهند گذاشت.

اخبار روزهای اخیر تعداد زیادی از معامله گران را از رسیدن به توافق هسته ای تا حدی نا امید کرده است. خبرها نیز حاکی از آن بوده است که خواست های ایران حداقل تا روز دوشنبه مورد قبول طرف های دیگر قرار نگرفته است. با این حال، خروج از ناامیدی مذاکراتی می تواند جو را تغییر دهد.

صعود ارزش ذاتی سکه

دیروز ارزش ذاتی سکه امامی به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی رفت و در محدوده ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار گرفت. این موضوع انتظارات صعودی را در بازار سکه بالا برده است. در صورت ادامه رشد دلار و ورود به کانال ۳۱ هزار تومانی، ارزش ذاتی سکه می تواند به بالای مرز ۱۳ میلیون تومانی نیز برود.

2-01

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید