خبر رئیس جمهور از تلاش شبانه برای افزایش نرخ ارز

افزایش اندک قیمت سکه و طلا /درهم صعود کرد

کدخبر: ۴۶۰۰۱۳
اقتصادنیوز: بازار ارز و طلای تهران امروز سه شنبه 16 آذر 1400 شاهد رشد اندک قیمت دلار ، قیمت طلا و قیمت سکه بود.
 افزایش اندک قیمت سکه و طلا /درهم صعود کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در ادامه روند صعودی روزهای گذشته  امروز نیز به مسیر رشد خود ادامه داد. این اسکناس آمریکایی امروز سه شنبه 16 آذر 1400  نسبت به روز گذشته 100 تومان بالا رفت و 30 هزار و 900 تومان معامله شد. 

سیگنال صعودی خالق بیت کوین به بازار

قیمت درهم اندکی بالا رفت

قیمت درهم نیز این روز ها سرنوشتی مشابه قیمت دلار آمریکا را تجربه می کند. قیمت درهم روز گذشته با 8 هزار و 400 تومان بسته شد و در بازار ارز امروز 40 تومان بر ارزش خود افزود و به 8 هزارو 440 تومان قرار گرفت.  

با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 31 هزار  تومان به دست می‌آمد که با  قیمت دلار در بازار  اختلاف چندانی نداشت.

افزایش اندک قیمت سکه و طلا

قیمت اونس طلا در بازار جهانی امروز 1778 دلار بود. دو فلز گران بهای داخلی هم امروز اندکی افزایش را تجربه کردند. قیمت طلا 18 عیار امروز نسبت به روز گذشته هزار تومان گران شد و با 1 میلیون و 320 هزار 600 تومان مبادله شد.

قیمت سکه نیز امروز 5 هزار تومان بالا رفت و بر روی 13 میلیون و 235 هزار تومان قرار گرفت.  با احتساب قیمت 30 هزار و 900 تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 934 هزار تومان بود  و حباب قیمتی سکه 2.32 درصد به دست می‌آمد.

از برجام تا حذف ارز ۴۲۰۰ 

 گزارش‌ها حاکی از آن است که اخر این هفته دور هشتم مذاکرات وین از سر گرفته خواهد شد.  معامله گران بازا ارز بار دیگر در انتظار دور جدید مذاکران وین هستند و اخبار آن را دنبال می کنند. دور هفتم روز جمعه به پایان رسید و هیات مذاکره کنندگان کشورهای عضو برجام باید وین را به مقصد پایتخت هایشان ترک می‌کردند. 

گفته می‌شود هیات کارشناسان ایرانی متشکل از ۳۱ نفر، وین را ترک نکرده اند و تنها باقری کنی و تیم ۶ نفره مذاکره کنندگان ارشد به تهران برگشته‌اند.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما صراحتاً اعلام کرده‌ایم که تحریم‌های ما پابرجاست و پابرجا خواهد ماند، مگر اینکه بتوانیم برای بازگشت متقابل به پایبندی به برجام توافق کنیم.

امیرعبداللهیان نیز  در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: بدون لغو تمامی تحریم‌ها راهی برای احیای برجام وجود ندارد. آمریکا و تروئیکای اروپایی باید بدانند که پنجره مذاکرات برای همیشه باز نخواهد ماند. 

 همچنین سید ابراهیم رئیسی در جمع دانشجویان دانشگاه شریف گفت: خبر دقیق داریم عده‌ای شبانه روز در تلاش هستند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته های خود را به ملت تحمیل کنند. رییس‌جمهور در واکنش به سوال دانشجویی که چرا این افراد را معرفی نمی‌کنید گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر موضوع هستد. برخی از این افراد در داخل و برخی نیز در خارج از کشور در محافل و فضای مجازی و واقعی به دنبال بالا بردن قیمت ارز هستند.

همچنین معاون پارلمانی وزیر اقتصاد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه ۱۴۰۱ خبر داده و ادامه داد: در بودجه بندی سال آینده برای حمایت از اقشار آسیب پذیر یک‌صد هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید