آغاز احداث ۳۵۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان

کدخبر: ۴۶۰۹۶۴
اقتصادنیوز: آیین کلنگ زنی ساخت ۳۵۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به‌صورت نمادین در روستای چهارروستایی بندرریگ این شهرستان گناوه آغاز شد.
آغاز احداث ۳۵۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در  این استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، فرماندار گناوه ظهر شنبه در آئین نمادین آغاز این طرح در روستای چهار روستایی بندر ریگ این شهرستان اظهار داشت: خدمت رسانی به مردم شریف و نجیب ایران اسلامی به ویژه محرومان از مهمترین اهداف نظام مقدس اسلامی است.

محمدتقی صفری افزود: در دولت سیزدهم اجرای طرح ملی نهضت مسکن به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است و یکی از اهداف و برنامه‌های مهم و ویژه آیت الله رئیسی است که همه باید به اجرای آن کمک کنند.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه ۲ هزار ۵۸۹ واحد مسکونی در استان بوشهر در قالب نهضت تولید ملی مسکن احداث می‌شود افزود: از این تعداد ۳۵۰ واحد در شهرستان گناوه در نظر گرفته شده است که در روستاها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه تشکیل پرونده و معرفی به بانک و ساخت و اتمام واحدها به مردم کمک می‌کند.

احداث ۳۵۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در گناوه آغاز شد

وی گفت: با برنامه ریزی های مدون صورت گرفته تسهیلات تحت عنوان خود مالکی و انبوه سازی به واحدهای مسکونی به صورت ۴۰ تا ۶۰ مترمربع داده خواهد شد و اگر افرادی متقاضی افزایش زیربنا باشند می‌توانند در صورت توانایی مالی این کار را انجام دهند.

فرماندار گناوه یادآور شد: سقف وام در نظر گرفته برای ساخت مسکن روستایی در این طرح ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد است که برای اقشار محروم و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳۰ میلیون بلاعوض نیز واگذار می‌شود.

صفری خاطرنشان کرد: عمده نگرانی متقاضیان مربوط به وام بوده که تسهیل و روان کاری در پرداخت وام متقاضیان مسکن توسط بانک‌های عامل از مهمترین موارد و مورد تاکید استاندار نیز قرار دارد.

وی تاکید کرد: بانک‌های عامل شهرستان گناوه در پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح ملی مسکن انقلابی و جهادی ورود کرده و دراین زمینه تسهیل گری و روان کاری کنند.

احداث ۳۵۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در گناوه آغاز شد

فرماندار گناوه ادامه داد: در این راستا به زودی جلسه‌ای با حضور رؤسای بانک‌های عامل در شهرستان تشکیل و موارد لازم پیگیری خواهد شد تا مشکلات و موانع در این زمینه رفع شود.

فرماندار گناوه با تقدیر از تلاش‌ها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر دستگاه‌های در اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بخشداران و دهیاران در احداث واحدهای مسکونی و اجرای طرح نهضت مسکن سرعت بخشی، مقاوم سازی و کیفیت کار و نظارت مدنظر قرار داشته باشند و تأمین زیرساخت‌های آب و برق و گاز برای این واحدها پیگیری جدی شود.

احداث ۳۵۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در گناوه آغاز شد

رئیس شورای اسلامی روستای چهار روستایی شهرستان گناوه در این آئین با تقدیر از تلاش‌های دولت سیزدهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: در این روستا تا کنون ۵۰ پرونده در زمینه طرح نهضت ملی مسکن تشکیل شده است که تنها ۱۵ نفر به بانک مراجعه کردند و بقیه متقاضیان به دلیل مشکلات و سختگیری‌های بانک‌ها در زمینه داشتن ضامن موفق به گرفتن وام نشده‌اند و با مشکل مواجه هستند.

مهدی مرادپور افزود: امید است که با درایت فرماندار محترم شهرستان مشکلات مربوط به ضمانت بانکی در گرفتن وام‌ها که توسط بانک‌های عامل سختگیری می‌شود برطرف شود تا مردم این روستا بتوانند از تسهیلات استفاده کنند و سرپناهی برای خود داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید