انتقاد جدی یک نماینده از ورود مجمع تشخیص به ماجرای مصوبه واردات خودرو

کدخبر: ۴۶۰۹۷۱
اقتصادنیوز: نماینده مردم شهر بابک در مجلس گفت: «شورای نگهبان یک ایرادات سه‌گانه‌ای را گرفت و سپس ایرادات در کمیسیون صنایع برطرف شد و برای شورای نگهبان فرستاده شد؛ ضمن اینکه مصوبه اصلاحیه‌ی کمیسیون هم با حضور عضو شورای نگهبان همزمان انجام شد»
انتقاد جدی یک نماینده از ورود مجمع تشخیص به ماجرای مصوبه واردات خودرو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، مصطفی حسینی قطب‌آبادی درباره رد مصوبه واردات خودرو توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: «بحث این است که شورای نگهبان در ارتباط با خلاف شرع یا خلاف قانون اساسی بودن یا نبودن این موضوع اظهار نظر کرده است. برای مجلس هم نظر شورای نگهبان حجت است؛ اینکه شورای نگهبان موضوعی را به مجمع فرستاده که آنها نظر دهند، عموما برای زمانی‌ست که اختلافی برای یک مصوبه، میان مجلس و شورای نگهبان پیش می‌آید اما در این موضوع اختلافی وجود نداشت.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «شورای نگهبان یک ایرادات سه‌گانه‌ای را گرفت و سپس ایرادات در کمیسیون صنایع برطرف شد و برای شورای نگهبان فرستاده شد؛ ضمن اینکه مصوبه اصلاحیه‌ی کمیسیون هم با حضور عضو شورای نگهبان همزمان انجام شد. بنابراین آنچه قانونی‌ است را بحث مصوبه مجلس که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته، حال اینکه شورای نگهبان موکول کرده به نظر مجمع تشخیص و آنها هم ایرادات شکلی به موضوع گرفتند، متاسفانه این چندگانگی در تفسیر قانون، کار را مشکل می‌کند.»

قطب‌آبادی خاطر نشان کرد: «من تصورم این است که این رفت و آمد‌های بین دستگاه‌ها بیشتر برای آماده کردن افکار عمومی و محیط است که یک چیزی را جا بیاندازند و سپس اجرایی‌اش کنند. چرا که فکر می‌کنم همه موافق هستند که این کار را انجام دهند. البته اینکه انجام این کار چه ضرر و منفعتی برای مردم و خودرو‌ساز داخلی دارد یک بحث جدایی را می‌طلبد ولی در مجموع ما اعتقاد‌مان این است که شاید به نوعی هرکدام از این دستگاه‌ها می‌خواهند خود را از زیر بار مسئولیت این کار که احیانا تبعات اجتماعی داشته باشد، خارج کنند به همین دلیل هر کدام به نظر دیگری موکول می‌کنند.»

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان قرار نیست به این موضوع ورود پیدا کنند، گفت: «بله این موضوع روز گذشته هم در کمیسیون صنایع مورد بررسی قرار گرفت. انشاالله ما یک جلسه دیگری هم فردا یه پس‌فردا داریم و کمیسیون نظرش را رسما اعلام می‌کند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید