انتشار ۸ هزار میلیارد تومان اوراق اسلامی در بودجه 1401

کدخبر: ۴۶۱۱۴۸
در لایحه بودجه 1401 در بحش تامین مالی داخلی از محل اوراق اسلامی آمده است: شرکت‌های دولتی تا سقف 80 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی یا تضمین بازپرداخت اصل و سود توسط خود، منتشر کنند
انتشار ۸ هزار میلیارد تومان اوراق اسلامی در بودجه 1401

به گزراش اقتصادنیوز  ، در لایحه بودجه 1401 در بحش تامین مالی داخلی از محل اوراق اسلامی آمده است: شرکت‌های دولتی تا سقف 80 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی یا تضمین بازپرداخت اصل و سود توسط خود، منتشر کنند تا برای اجرای طرح‌ه ای دارای توجیه فنی اقتصادی و مالی که به تصویب شورای اقتصاد می‌رسد مصرف شود. به دولت اجازه داده می‌شود برای تامین مالی مصارف این قانون تا سقف 860 هزار میلیارد ریال انواع اوراق مالی اصلامی ریالی و ارزی از جمله اسناد خزانه اسلامی که منطبق برقوانین و مقررات در چارچوب عقود اسلامی باشد را منتشر کنند و این قانون را با حفظ قدرت خرید و با سررسید تا پایان سال 1404 منتشر و به طلبکاران دستگاه‌های اجرایی بابت تادیه مطالبات واگذار کنند.

فوری/ پاداش پایان خدمت کارکنان در سال جدید اعلام شد

 فوری/ حذف یارانه این دهک در بودجه سال جدید

فوری/ افزایش ۲۹ درصدی حداقل حقوق در بودجه

برای توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های شهری به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه داده می‌شود با تایید وزارت کشور تا سقف 80 هزار میلیارد ریال اوراق اسلامی ریالی منتشر کنند.

همچنین 10 هزار میلیارد ریال از اوراق اسلامی این بند به بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده پیرامون حرم‌های مطهر حضتر امام رضا حضرت معصومه حضرت عبدالعظیم حسنی و حضرت احمد بن موسی تعلق می‌یابد.

دولت برای بازپرداخت اصل و سود اوراق سررسید شده در سال 1401 تا معادل 100 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی منتشر می‌کند که این اوراق خارج از سقف پیش بینی شده در بند ب این تبصره است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید