تقویم اقتصادی در هفته + نمودار

بازارها چشم‌انتظار تصمیمات فدرال‌رزرو

کدخبر: ۴۶۱۲۳۴
اقتصادنیوز:در هفته جاری به نظر می رسد همه توجه ها به سوی تصمیمات فدرال رزرو در روز چهارشنبه باشد .
بازارها چشم‌انتظار تصمیمات فدرال‌رزرو

به گزارش اقتصادنیوز ، در حالی که این هفته به نظر می‌رسد  همه نگاه ها به تصمیمات فدرال رزرو پس از انتشار آمارهای تورم در روز جمعه باشد،تحلیلگران طلا این فرصت را بزنگاه مناسبی برای غافلگیری سرمایه گذاران و رشد قیمت این فلز گرانبها می‌دانند.

برخی از آمارهای مهم که در این هفته منتشر می‌شوند به این شرح هستند. آمار خرده‌فروشی‌های آمریکا که در جلسه چهارشنبه فدرال رزرو  منتشر خواهد شد. روز پنجشنبه نیز، بانک مرکزی اروپا روند تصمیم گیری  درباره نرخ بهره را آغاز می‌کند. در این روز آمار تولید صنعتی آمریکا منتشر می شود.

unnamed

هفته برای دلار:

آمار تورم عمده فروشی و خرده فروشی آمریکا در نیمه اول هفته منتشر خواهد شد. 

در روز پنجشنبه، مطالبات بیکاری، PMI تولیدی و PMIهای اولیه بخش خصوصی دسامبر اعلام خواهد شد.

در حالی که آمار تاثیر خواهد گذاشت، تصمیم سیاست پولی FOMC، پیش بینی های اقتصادی و کنفرانس مطبوعاتی محرک اصلی خواهد بود. بازارها به دنبال تغییر در پیش بینی ها در مورد نرخ بهره و هرگونه تأثیر نامطلوب تورم بر چشم انداز اقتصادی خواهند بود.

در هفته منتهی به 10 دسامبر، شاخص دلار با 0.02 درصد کاهش به 96.097 رسید.

هفته برای یورو:

PMIهای اولیه بخش خصوصی برای دسامبر(دی) در روز پنجشنبه و ارقام پیش‌بینی‌های تجاری در روز جمعه در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

ارقام نهایی تورم منطقه یورو در ماه نوامبر نیز در روز جمعه منتشر خواهد شد.  با این حال، اعلام تصمیمات و سیاست‌های پولی آتی بانک مرکزی اروپا در کنفرانس مطبوعاتی این نهاد در روز پنجشنبه اعلام خواهد شد. 

در هفته، یورو با 0.02 درصد کاهش به 1.1313 دلار رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید