دارایی‌ دستگاه‌های دولتی تا پایان خرداد ۱۴۰۱ فهرست بندی میشود

کدخبر: ۴۶۱۲۶۹
فهرست دارایی‌ دستگاه‌های دولتی تا پایان خرداد ۱۴۰۱ ارسال میشود
دارایی‌ دستگاه‌های دولتی تا پایان خرداد ۱۴۰۱ فهرست بندی میشود

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایرنا، دولت سیزدهم امروز (یکشنبه) نخستین لایحه بودجه خود را با سقف ۳۶۳۱ هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس کرد.

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱، وزرا و روسای ذی‌ربط دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴ اسفند ماه ۹۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلفند تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۱ فهرست شرکت‌های زیرمجموعه خود که مجموع سهام دولت و شرکت های دولتی در آنها کمتر از ۵۰ درصد است را به همراه میزان سهام تحت تملک دولت در هر شرکت، به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کنند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذکر شده موظف است پرداخت سود سهم دولت در شرکت‌های اشاره شده را از طریق شرکت‌های مادر در چارچوب قوانین و در مواعد مقرر قانونی به صورت موثر پیگیری کند.

بر این اساس، دولت (خزانه ‌داری کل کشور) مکلف است سود و زیان، سود دریافتی و میزان سهام دولت در این شرکت‌ها را به تفکیک هر شرکت، در گزارش‌های عملکرد مالی دولت منعکس و به روز رسانی کند و ردیف «۱۳۰۱۰۸» به این بند اختصاص دارد.

همچنین در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده شد نسبت به تجدید ارزیابی دارایی‌های بانک‌های دولتی اقدام و مازاد منابع حاصله (با نرخ صفر مالیاتی) را صرف افزایش سرمایه دولت در این بانک‌ها کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید