قیمت سکه و درهم نزولی شد

بمب خبری دروغین در بازار ارز/دلار روی ریل کاهش

کدخبر: ۴۶۱۲۹۸
اقتصادنیوز : در بازار ارز و طلای امروز یکشنبه 21 آذر 1400 قیمت دلار متشکل ، قیمت درهم و قیمت سکه کاهش یافت. قیمت طلا نیز بالا رفت.
بمب خبری دروغین در بازار ارز/دلار روی ریل کاهش

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در بازار متشکل امروز 12 تومان پایین رفت و با 27 هزار و 422 تومان معامله شد. صرافی ملی نیز امروز در ساعت 15:11 دقیقه به وقت تهران قیمت خرید دلار آمریکا را ۲۷,۱۴۵ (بیست و هفت هزارو صد وچهل و پنج تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۶۹۳ (بیست و هفت هزار  وششصد و نود و سه تومان) اعلام کرد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۳۱.۱۶۳ (سی  و یک  هزار و سیصد و شصت و سه تومان) و قیمت فروش یورو ۳۱.۷۹۲ (سی  ویک هزار و هفتصد و نود و دو تومان) است.

قیمت درهم روی ریل کاهش 

قیمت درهم در بازار ارز امروز روی ریل کاهش پیش رفت. درهم  در ابتدای معاملات نقدی امروز 30 تومان از ارزش خود را از دست داد و با 9 هزار و 310 تومان معامله شد.

قیمت درهم در ادامه روند بازار امروز بار دیگر  عقب نشینی کرد. قیمت درهم در ساعات پایانی امروز 110 تومان پایین رفت و با 8 هزار و 230 تومان معامله شد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 30 هزار و 228 تومان به دست می‌آمد. 

قیمت سکه در مسیر ریزش 

قیمت طلا 18 عیار در بازار امروز 400 تومان بالا رفت و با 1 میلیون و 295 هزار و 600 تومان معامله شد.قیمت سکه نیز امروز برای دومین روز متوالی در این هفته ریزش کرد. این فلز گران بهای داخلی در بازار امروز 35 هزار تومان ارزان شد و با 13 میلیون و 70 هزار تومان مبادله شد. 

بمب الجزیره در بازار ارز تهران

در بازار ارز تهران امروز در کنار  اخبار بودجه 1401 ؛ برجام نیز بار دیگر برجسته شد. امروز یک خبر از الجزیره درباره مذاکرات وین توجه معامله گران بازار ارز را به خود جلب کرد.  امروز خبری با عنوان «توافق اولیه حاصل شد» در فضای مجازی انتشار یافت. این خبر به نقل از الجزیره مدعی شده که در گفت‌وگوهای وین توافق اولیه‌ای حاصل شده است که شامل موضوعات هسته‌ای است. خبری که بعد از مدت کوتاهی حذف شد.

رجانیوز از منابع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده کسب اطلاع کرده است که جمهوری اسلامی در دور جدید گفتگوها، بخش‌های مغایر برجام از متن دور ششم را حذف و برخی بخش‌های ناقص آن را تکمیل کرده است. تا کنون نیز گفتگوها بر روی متن ایران صورت گرفته و طبیعتا به مرور زمان با پیشرفت‌هایی همراه بوده است.

این منبع آگاه افزود خبر منتشرشده از مذاکره‌کننده ارشد ایران در الجزیره به کار بر روی متون ارائه شده ایران اشاره داشته و همانطور که قبلا گفته شده تا بر روی همه چیز توافق نشود هیچ توافقی صورت نگرفته است.الجزیره همچنین با حذف توییت خود در مورد حاصل‌شدن توافق، از قول باقری نوشت بر سر برخی مفاد پیش‌نویس ژوئن اختلاف نظر وجود دارد و مذاکرات ادامه خواهد داشت.

علاوه بر اخبار مذاکرات  خبر آزادسازی دلارهای بلوکه شده کشور از سوی رییس کل بانک مرکزی هم در افت قیمت دلار نقش داشته؛ صالح آبادی اظهار کرده که در خصوص آزاد‌سازی منابع ارزی کشور، اقدامات خوبی انجام شده که توان بانک مرکزی را برای مدیریت بازار ارز افزایش داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید