نفت گران شد / بازار نفت متمرکز بر اقدام بعدی اوپک پلاس

کدخبر: ۴۶۱۵۳۲
اقتصادنیویز: به‌دنبال کم رنگ شدن نگرانی‌ها در مورد اُمیکرون و تمرکز بازار بر اقدام بعدی اوپک پلاس، قیمت نفت در معاملات امروز به 75.57 دلار افزایش یافت.
نفت گران شد  / بازار نفت متمرکز بر اقدام بعدی اوپک پلاس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در بحبوحه کم شدن نگرانی‌ها در مورد سویه اُمیکرون و اینکه احتمالا این سویه بیماری شدیدی ایجاد نمی‌کند و این امر احتمالا تاثیرات محدودی بر تقاضا برای سوخت در جهان خواهد داشت، تمایلی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بازار نفت بهبود پیدا کرده و این امر سبب شد تا قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یابد.

هر بشکه نفت برنت با 42 سنت افزایش 75.57 دلار فروخته شد. این نوع نفت در معاملات روز جمعه یک درصد افزایش ارزش را ثبت کرده بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 46 سنت افزایش 72.13 دلار معامله شد. این نوع نفت نیز در معاملات روز جمعه افزایش یک درصدی را ثبت کرده بود.

هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته، افزایش حدود 8 درصدی را ثبت کرده بودند که نخستین افزایش هفتگی در 7 هفته گذشته به شمار می رود. این دو شاخص بیش از نیمی از خسارات ناشی از خبرهای مربوط به اُمیکرون را که نخستین بار در 25 نوامبر منتشر شد، جبران کردند.

تاتسو فومی اوکوشی، اقتصاددان ارشد در نومورا سکیوریتی گفت: «از آنجایی که ریسک بیماری جدی در اُمیکرون بسیار پایین دیده شده است، حس راحتی و ارامش افزایش یافته است.»

وی افزود: «تمرکز بازار بر اقدام بعدی اوپک پلاس تغییر کرده است.»

دانشمندان آفریقای جنوبی  در روز جمعه گفتند نشانه ای در مورد اینکه سویه اُمیکرون بیمار شدیدتری ایجاد می‌کنند، مشاهده نکرده‌اند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید