ماجرای افزایش عوارض خروج از کشور چه بود؟ دولت و مجلس تکذیب کردند + فیلم

کدخبر: ۴۶۱۵۴۶
اقتصادنیوز: صبح امروز ادعایی از طرف برخی رسانه‌ها مطرح شد مبنی‌بر افزایش عوارض خروج از کشور برای هر فرد از رقم ۴٠٠ هزار تومان به ۵ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان.
ماجرای افزایش عوارض خروج از کشور چه بود؟ دولت و مجلس تکذیب کردند + فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: پیشنهاداتی مبنی بر افزایش عوارض خروج از کشور به صورت درصدی از بلیت مطرح شد که برای بررسی در نوبت رسیدگی است.

وی افزود: این ارقام مطرح شده صحت ندارد و هنوز تصمیمی در این باره نگرفتیم.

 

پیش از این شایعه‌ای مبنی بر افزایش عوارض خروج از کشور برای هر فرد از رقم ۴٠٠  هزار تومان به ۵ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان، در فضای مجازی منتشر شده بود.

 

توضیح سخنگوی دولت درباره شایعه افزایش عوارض خروج از کشور

سخنگوی دولت درباره حواشی ایجاد شده درخصوص شایعه افزایش عوارض خروج از کشور توضیح داد و هرگونه افزایش قیمتی در این رابطه را رد کرد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،  در پاسخ به این سوال که در فضای مجازی مطرح شده عوارض خروج از کشور از ۴۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و این خبر واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است، آیا چنین خبری صحت دارد، گفت: عوارض خروج از کشور هیچگونه افزایشی نداشته است.

وی گفت: در این خصوص تنها پیش‌بینی کل درآمد ناشی از عوارض خروج بیشتر شده که آن هم بخاطر کاهش محدودیت‌های کرونایی است.

 

توضیحات یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره میزان درآمدهای دولت از محل عوارض خروج مسافر از کشور در سال آینده و مقایسه آن با سال های گذشته پرداخت.

مجتبی توانگر در گفت و گو با ایسنا، در واکنش به انتشار اخباری درباره افزایش ۵ برابری عوارض خروج از کشور که در لایحه بودجه دولت آمده است، اظهار کرد: میزان درآمد دولت از محل عوارض خروج از کشور نسبت به سال های قبل از شیوع کرونا تفاوت چندانی نکرده است.

وی توضیح داد: دولت سابق در بودجه سال های ۹۸ و ۹۹ میزان درآمد حاصل از عوارض خروج از کشور را به ترتیب ۱۴۰۰ میلیارد تومان و ۱۶۱۰ میلیارد تومان پیش بینی کرده بود. این مبلغ در بودجه سال ۱۴۰۰ به ۱۱۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که دلیل آن شیوع کرونا و کاهش مسافرت های خارجی بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: دولت سیزدهم در بودجه ۱۴۰۱، میزان عوارض خروج از کشور را ۱۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است، این یعنی ۱۱۰ میلیارد تومان کمتر از عوارض سال ۹۹ و ۱۰۰ میلیارد تومان بیشتر از عوارض سال ۹۸؛ بر این اساس می توان گفت که عوارض سال ۱۴۰۱ در محدوده سال های قبل از شیوع کرونا تعیین شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید