اجرای برنامه پرده‌خوانی در ایستگاه‌های مترو تهران

کدخبر: ۴۶۱۵۷۵
اقتصادنیوز: سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه خبر داد: ایستگاه‌های منتخب این ناوگان شاهد اجرای برنامه‌ پرده‌خوانی با موضوع آموزش شهروندی است.
اجرای برنامه پرده‌خوانی در ایستگاه‌های مترو تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، سید محمد نقیب با اعلام این خبر افزود: به منظور ترویج آموزش شهروندی و همچنین دعوت شهروندان به رعایت نکات بهداشتی در ایام مبارزه با بیماری کرونا برنامه‌ هنری و فرهنگی پرده‌خوانی در ایستگاه‌های امام خمینی(ره)، میدان آزادی، تئاترشهر، شهید بهشتی و ارم سبز در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: با دعوت از گروه هنری نمایش ایرانی آموزش شهروندی  در قالب نمایش سنتی پرده‌خوانی برای مسافران شهر زیرزمینی در ایستگاه‌های منتخب به نمایش درآمده است.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه خاطر نشان کرد: در این برنامه هنرمندان پرده‌خوان مواردی همچون رعایت فاصله خط زرد سکو، عدم ورود آقایان به واگن بانوان، احترام به سالمندان، خرید نکردن از دستفروشان و همچنین رعایت فاصله اجتماعی در ایام بیماری کرونا را به شهروندان آموزش می‌دهند.

این برنامه از روز بیستم آغاز شده و تا بیست و چهارم ماه جاری از ساعت ۱۵ تا ۱۷ اجرا می شود.

 

تقویت هویت بصری و کیفت خدمات رسانی به شهروندان و مسافران با احیای هنرها و آیین های سنتی

همچنین مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: احیای هنرها و آیین های سنتی می تواند منجر به بهبود کیفیت خدمت رسانی به شهروندان، مسافران و تقویت هویت بصری شهر زیر زمینی شود.

مهدی شایسته اصل در حاشیه مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی گفت: المان های فرهنگی و هنری در مترو یکی از شاخصه های هویت بصری و هویت ملی در جوامع به شمار می رود.

وی افزود: با توجه به تلاش های صورت گرفته در حوزه توسعه و ساخت مترو، کمتر به مسائل هنری و فرهنگی و گرافیک محیطی پرداخته شده است.

شایسته تصریح کرد:  تا کنون بیشتر به کارکرد اولیه ایستگاه های مترو به عنوان محلی برای عبور و مرور توجه شده و به زیبایی ایستگاه ها و استفاده از نمادهای هنری، فرهنگی و ملی به صورت حداقلی پرداخته شده است.

وی  با اشاره به اینکه این مسئله موجبات فاصله گرفتن شهروندان از مولفه های فرهنگ ایرانی _ اسلامی را فراهم آورده گفت: این موضوع  می تواند منجر به کاهش سواد بصری و مخدوش شدن ذائقه مردم از هنر اصیل ایرانی شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: عدم سنخیت عناصر دیداری در شهر و به ویژه مترو به عنوان نمادی از هویت پایتخت، به هم ریختگی بصری و آشفتگی دیداری را برای شهر و شهروندان رقم زده است.

وی از هنرمندان که دوستدار مردم و بهتر شدن حال شهر و افزایش نشاط اجتماعی هستند، خواست هنر و توانمندی خود را برای تحقق این مهم عرضه کنند .

شایسته خاطرنشان کرد: رویکرد جدید شهردار تهران و خدمتگزاران آنها در متروی پایتخت، از این به بعد در راستای بسترسازی و ایجاد فضای بروز و ظهور دستاوردهای نخبگان هنری و فرهنگی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید