خبرهای خوب مسکنی برای خانواده‌های دارای معلول

کدخبر: ۴۶۱۸۱۴
اقتصادنیوز: علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور از رفع مشکل تامین مسکن خانواده‌های دارای ۲ فرزند معلول تا ۲ سال آینده خبر داد.
خبرهای خوب مسکنی برای خانواده‌های دارای معلول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، علی محمد قادری رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی مولود انقلاب است ضمن اینکه ما باید در راستای برنامه‌های شهید فیاض‌بخش که پایه‌گذار این سازمان بوده حرکت کنیم، گفت: بنده برای اداره این سازمان 4 رویکرد مردمی سازی، شفاف سازی، کارآمدسازی و هوشمندسازی را مد نظر قرار داده و به عنوان برنامه اساسی، بنیادین و کاربردی 120 فعالیت در حوزه پیشگیری، توانبخشی، اجتماعی، مشارکتی و ارتباط با مردم را در نظر گرفته‌ام ضمن اینکه برخی برنامه‌های سازمان بهزیستی در حوزه حمایتی نیاز به بازنگری دارد.

وی یادآور شد: توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف، ارزان‌سازی خدمات قابل ارائه و تسهیل‌گری برای فرصت‌های برابر از جمله اهدافی است که برای اداره این سازمان در نظر دارم، از سوی دیگر هوشمندسازی را در قالب یکپارچه کردن سامانه‌ها، برقراری ارتباط، شناسایی و بازتعریف مأموریت‌ها و محرومیت‌ها در حوزه‌های تخصصی، پاسخگویی از طریق سامانه، ارتباط با آحاد شبکه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد و ارائه گزارش هزینه‌کردهایمان در جهت اعتمادسازی اجتماعی پیگیری خواهم کرد.

قادری خاطر نشان کرد: ما در حوزه تأمین نیروی انسانی به دنبال چابک‌سازی این سازمان هستیم، همچنین تأمین مسکن و معیشت مردم، ایجاد اشتغال سه راهبرد مهمی است که در جهت ارائه خدمات دنبال می‌کنیم کما اینکه تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت 160هزار واحد مسکونی در 3 سال آینده ایجاد کردیم که 40هزار واحد آن مربوط به روستاها بوده و این اقدام با مشارکت بنیاد مستضعفان انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه به ارزیابی میزان اجرای تکالیف این سازمان بر اساس قانون برنامه ششم توسعه خواهد پرداخت، افزود: ما نیروهای داوطلب را از بین مردم به عنوان جمعیت داوطلب و ایجاد یک پایگاه دائمی به کار خواهیم گرفت، همچنین ایجاد پلتفرم‌های مشارکت‌های مردمی از طریق استارت‌آپ ها از طریق اقداماتی است که پیگیری می‌کنم.

رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور افزود: برنامه ریزی شده است که تا دو سال آینده سرپرست خانوارهای دارای دو فرزند معلول بدون مسکن نباشند، همچنین ارتباط با کمیته اصناف برقرار شده است، از سوی دیگر در خصوص وجود 20 درصد جمعیت سالمندی در سال 1422 در کشور یکی از چالش‌های جدی این سازمان است که به دنبال راهکاری برای آن هستیم.

وی ایجاد مراکز مشاوره با رویکرد شدید تحت عنوان سبک زندگی، توسعه پوشش بیمه‌ای در حوزه توانبخشی، ارائه خدمات پرستاری به معلولان دارای عارضه نخاعی، پوشش کامل خدمات بیمه‌ای برای ارائه 50 خدمات این سازمان، رفع آسیب‌های اجتماعی از جمله کودکان کار از دیگر مواردی است که با اولویت‌بندی در دستور کار قرار داده‌ایم.

قادری با اشاره به نکاتی که در خصوص مبارزه با مواد مخدر در این دولت برای آن اهتمام جدی وجود دارد، خاطر نشان کرد:  بر اساس تبصره 2 ذیل ماده 16 تکالیفی برای دستگاه‌ها در جهت جمع‌آوری معتادان متجاهر تعیین شده که یکی از آنها در سازمان بهزیستی است اما برای تحقق این مهم نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها نیاز است، همچنین ما در حوزه پیشگیری دو هزار و 400 مرکز کاهش آسیب و درمان در حوزه اعتیار داریم، 31 مرکز شبانه‌روزی برای ساماندهی کودکان کار و 63 مرکز روزانه برای نگهداری از آنها داریم.

رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور افزود: در جلسه هفته جهانی معلولین که با حضور رئیس جمهور برگزار شد مصوبات خوبی داشتیم که برخی از آنها ابلاغ شد از جمله اینکه معلولان از وسایل حمل و نقل هوایی و ریلی برخوردار شوند و حقوق مناسب‌سازی آنها و پیگیری احکام قانون ماده 39 توسط دو کمیته با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور انجام شود.

وی در ادامه یادآور شد: در مدیریت جدید به دنبال بهبود ارائه خدمات و بازآفرینی ساختار نظام بهزیستی هستم ، همچنین در حوزه اشتغال فرصت قانونی در نظر گرفته شده و بیست و پنجمین صندوق در این حوزه تشکیل شده و هیأت مدیره آن نیز تعیین شده است.

قادری یادآور شد: در مورد مراکز مثبت زندگی اقدام عجولانه‌ای بود که صورت گرفت ضمن اینکه 2500 مرکز در کشور برون سپاری شده که پیگیر دلایل آن هستیم، از سوی دیگر در مورد قرارگاه آسیب‌های اجتماعی با هم‌افزایی پیش رفته، در مورد اشتغال معلولان نیز موضوع پیچیده‌ای است چرا که 550 هزار نفر از آنها معلول شدید و خیلی شدید هستند که تنها می‌توانیم به آنها مستمری بپردازیم.

رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: ما سامانه‌ای را ایجا می‌کنیم که کمیسیون ماده 26 خدمات مراکز خیره را رصد کند، همچنین برای رفع مشکل پشت نوبتی‌ها تا ماه آینده مشکل سامانه را رفع خواهیم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید