افتتاح یک پردیس سینمایی جدید در تهران

کدخبر: ۴۶۳۱۸۲
اقتصادنیوز: پردیس سینمایی لوتوس با ۱۴ سالن سینما به صورت آزمایشی در منطقه نازی‌آباد تهران شروع به فعالیت کرد.
افتتاح یک پردیس سینمایی جدید در تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، علی سرتیپی تهیه کننده و مالک پردیس سینمایی لوتوس صبح امروز دوشنبه ۲۹ آذر ماه در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجموعه پردیس سینمایی لوتوس، گفت‌: با بودجه حدود ۵۰ میلیارد تومان حدود ۲ سال و نیم قبل شروع به ساخت و تجهیز این مجموعه در جنوب شهر کردیم که اگر امروز قرار بود این مجموعه ساخته و تجهیز شود بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه انگیزه و دغدغه اصلی ما برای چنین فعالیت‌های اقتصادی‌ عشق به سینما بوده و است، افزود: قطعاً این حجم از سرمایه‌گذاری بازگشت ندارد و اگر این پول در بانک نگهداری می‌شد حتما سود بی دغدغه و بیشتری داشت اما به دلیل همان عشق و علاقه ای که گفتم این سالن ها را ساختیم و خواهیم ساخت.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: سالن‌داری در ایران بسیار گران شده چرا که غیر از نیروی انسانی تمامی تجهیزات باید از خارج کشور وارد شود در حالی که همه هزینه‌های ما با اروپا برابری می‌کند اما آنها بلیت را ۱۲ یورو می‌فروشند و ما یک دلار. 

سرتیپی با بیان اینکه پردیس سینمایی لوتوس با ۱۴ سالن رکوردار سالن در ایران است، گفت: این پردیس در مقایسه با پردیس کورش یک سالن بیشتر دارد که با۲ هزار ۵۰۰ صندلی از این حیث در مقایسه با مجموعه کوروش دومین سینما است.

وی گفت: سالن‌های پردیس سینمایی لوتوس با یکدیگر از لحاظ طراحی و کاربری متفاوت هستند. سالن‌های انتظار منحصر بفرد و بزرگی دارد. کافه کتاب لوتوس هم از ۱۰ دی‌ماه به مدیریت سروش صحت افتتاح می‌شود. از دیگر امکانات این پردیس سینمایی سالن‌های مجهز به پخش لیزری، کیفیت صدا و ۲ سالن مخصوص میهمانان ویژه است.

سرتیپی با تاکید بر اینکه ما یک کار مطالعاتی کردیم و متوجه شدیم ۵۷ درصد مخاطبان سینما کوروش از این منطقه یعنی حوالی نازی آباد بوده‌اند، گفت: این مجموعه در منطقه نازی‌آباد که بسیار گسترده و پرجمعیت است قرار دارد که مردم آن هیچ فرقی با سایر نقاط شهر ندارند و امیدواریم از قطب‌های خوب سینمای ایران شود.

وی افزود: مجموعه را موقتاً با ۴ سالن راه‌اندازی کردیم و طی هفته‌های آینده طی مراسمی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد. برنامه‌هایی در آینده برای برخی تخفیف‌ها داریم که به زودی اعلام خواهد شد. 

به گزارش ایرنا، پردیس سینمایی لوتوس واقع در «لوتوس مال» به صورت آزمایشی افتتاح شده و قرار است در جشنواره فیلم فجر با ۶ سالن فعالیت کند. 

سالن شماره ۱ مجموعا ۲۱۴ صندلی دارد و استانداردهای آتشنشانی را کسب کرده و ۴ جا برای معلولین هم برای آن تعبیه شده است. سالن‌های دیگر هم برای استفاده از کم‌توانان مناسب سازی شده‌اند. 

همچنین سالن شماره ۹ دومنظوره است، پرده متحرک دارد و امکان اجرای تئاتر آزاد در آن فراهم است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید