افزایش قیمت دلار در معاملات پشت خطی؛

شرط ورود دلار به کانال 30 هزار تومان

کدخبر: ۴۶۳۲۷۴
اقتصادنیوز: قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته افزایش را تجربه کرد. اما معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز 30 آذر 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟
شرط ورود دلار به کانال 30 هزار تومان

به گزارش اقتصاد نیوز ، قیمت دلار در بازار روز گذشته پس از 3 روز تلاش بالاخره توانست کانال 30 هزار تومان را فتح کند. این اسکناس آمریکایی در ابتدای معاملات نقدی دیروز  قیمتی در حدود 29 هزار و 920 تومان داشت اما مدت زیادی طول نکشید که کاهشی‌ها دست به کار شدند و قیمت دلار را تا 29 هزار و 800 تومان پایین بردند.

لیر ترکیه رکورد زد!

فوری/ افزایش دوبرابری یارانه ها در دی ماه تکذیب شد

از ساعت 12 ظهر روند دلار تغییر  مسیر داد ، تا اینکه در ساعت 2 بعدازظهر و با قدرت‌نمایی خریداران سقف مقاومت  30 هزار تومانی شکسته شد و شاهد نرخ 30 هزار و 90 تومانی بودیم. در نهایت ساعت 4 بعدازظهر دلار در محدوده 30 هزار و 130  تومان به کار خود پایان داد که 210 تومان بیشتر از روز یکشنبه بود.

روز گذشته  در کنار اخبار برجام ، همزمان با افزایش قیمت دلار ، قیمت درهم نیز بر مدار صعود قرار گرفت و همین امر عاملی برای تقویت اسکناس آمریکایی شد.

اثر لیر بر بازار ارز ایران

از سوی دیگر روز گذشته ارزش لیر در برابر دلار آمریکا تقویت شد. تحلیلگران معتقدند علت تقویت لیر، تهدید اردوغان مبنی بر عرضه ذخایر طلا به بازار بود. این اتفاق برای معامله گران بازار ارز داخلی نیز اهمیت زیادی داشت.

برخی از معامله گران اعتقاد داشتند که یکی از دلایل افزایش ارزش دلار در هفته های اخیر در بازار داخلی، تقویت این ارز در کشورهای همسایه از جمله ترکیه بوده است. با در نظر گرفتن این موضوع، برخی از بازیگران ارزی باور دارند که تضعیف دلار در برابر لیر ترکیه،‌ موجب کاهش فشارهای صعودی در بازار داخلی خواهد شد.

در مقابل این گروه، دسته ای قرار دارند که معتقدند نوسانات بازارهای همسایه اثر خاصی در بازار داخلی  نداشته است و تنها هیجانات مربوط به مذاکرات هسته ای، زمینه ساز نوسانات هفته های اخیر بازار داخلی بوده است.  این عده انتظار دارند که دلار در روز جاری، مقاومت ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومانی را مورد آزمون قرار دهد. در صورتی که دلار از مقاومت یاد شده عبور کند، احتمال رشد این ارز تا محدوده ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان وجود خواهد داشت. 

اما  معامله گران سرنوشت قیمت دلار  در بازار ارز امروز 30 آذر 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار  بر روی 30 هزار و  110 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت یکشنبه شب 210 تومان رشد کرده بود. یکشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی 29 هزار و  900 تومان قرار داشت.  بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  افزایش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز 30 آذر 1400 بالا می رود. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی شب گذشته  مرز 8 و 240 تومان اعلام شد که نسبت به معاملات نقدی روز دوشنبه  40 تومان افت کرده بود. قیمت طلایی درهم  شب گذشته بر روی 8 هزارو 230 تومَان قرار گرفت . معامله گران معتقدند قیمت درهم بالای  این عدد رسیدن آن به 8 هزار و 300 تومان نیز محتمل است. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی 30  هزار و  190 قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  یکشنبه شب  300 تومان بالاتر بود. این بدین معناست که معامله گران فردایی بازار ارز امروز  سه شنبه  را  صعودی پیش بینی کرده اند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید