قیمت یورو کاهش یافت

آرامش در بازار سکه و دلار

کدخبر: ۴۶۳۵۵۷
اقتصادنیوز: شاخص کل بورس در حالی برای سومین روز متوالی در مدار صعودی قرار گرفت و که در روزهای گذشته نرخ ارز با ثبات بوده است.
آرامش در بازار سکه و دلار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بدنبال اقدامات انجام شده از سوی دولت، تصویب پیشنهادهای وزارت امور اقتصادی و دارایی برای حمایت از بازار سرمایه و از همه مهم‌تر موافقت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور با برخی از اصلاحات در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیشنهادی دولت به مجلس برای حمایت از صنایع بورسی، شاخص کل بورس بار دیگر در مدار صعود قرار گرفته است.

با وجودی که در روزهای نخست هفته جاری شاخص کل به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی بازگشت اما با نوسان مثبت به مدار صعودی بازگشت و بار دیگر جایگاه خود را در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی تثبیت کرد.

اوج رشد شاخص کل بورس از ابتدای هفته جاری در معاملات روز سه‌شنبه و آخرین روز پاییز رقم خورد به نحوی که شاخص کل با ۱۶هزار و ۹۲۵ واحد (معادل ۱.۲۹ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۳۱۸ هزار واحدی قرار گرفت. این بازده در مقایسه با سایر بازارهای مشابه، سود بیشتری را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرد.

این در شرایطی است که در روزهای گذشته و با اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی و اعمال برخی از محدودیت‌ها در خرید و فروش ارز در صرافی‌ها و تاکید بر اخذ مالیات از خریداران و فروشندگان، بازار روندی عادی و آرام به خود گرفته و از نوسان هفته‌های گذشته خبری نیست.

رشد بورس در کنار ثبات نرخ ارز

رشد ۱۶ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بازار بورس روز سه‌شنبه، ۳۰ آذرماه و در آخرین روز از فصل پاییز ۱۴۰۰ با ۱۶ هزار و ۹۲۵ واحد افزایش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۱۸ هزار واحدی قرار گرفت.

در معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۳۹۷میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با چهار هزار و ۳۱۰ واحد افزایش به ۳۴۸ هزار و ۲۱۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با دو هزار و ۷۱۱ واحد رشد به ۲۱۹ هزار و ۲۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۴هزار و ۸۷۰ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۶ هزار و ۳۱۸ واحد افزایش داشتند.

رشد بورس در کنار ثبات نرخ ارز

روز آرام بازار سکه و طلا

قیمت سکه روز سه‌شنبه، ۳۰ آذرماه در بازار تهران با ۳۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز قبل از آن به ۱۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید.

ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش ۳۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز دوشنبه به رقم ۱۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۹۲ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد.

رشد بورس در کنار ثبات نرخ ارز

ثبات نرخ دلار و کاهش قیمت یورو

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی در معاملات روز سه‌شنبه بدون تغییر قیمت نسبت به روز دوشنبه، با رقم ۲۷ هزار و ۴۰۱ تومان معامله شد.

قیمت فروش یورو با ۱۰۱ تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته برابر با ۳۰ هزار و ۷۰۷ تومان بود.

در آخرین روز پاییز ۱۴۰۰ قیمت خرید هر دلار ۲۶ هزار و ۸۵۸ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۳۰ هزار و ۹۹ تومان اعلام شد.

علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۷۴۱ و نرخ فروش آن ۲۶ هزار و ۹۸۴ تومان بود.

این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۳۰ هزار و ۲۰۳ تومان و نرخ فروش آن نیز ۳۰ هزار و ۴۷۷ تومان اعلام شد.

همچنین در سامانه نیما در معاملات امروز، حواله یورو به قیمت ۲۷ هزار و ۷۱۱ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۴ هزار و ۵۳۴ تومان معامله شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید