طلب کالدرون با ارز نیمایی دارویی ها پرداخت شد!

کدخبر: ۴۶۳۷۱۰
روزنامه جوان در مطلبی نوشت که ارز نیمایی داروها برای طلب کالدرون صرف شد.
طلب کالدرون با ارز نیمایی دارویی ها پرداخت شد!

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از روزنامه جوان، نکته قابل تأمل‌تر در صحبت‌های دیروز سرپرست باشگاه پرسپولیس، افشاگری ناخواسته او درباره پرداخت طلب کالدرون با ارز نیمایی با حمایت وزارت ورزش بود: «ما برای کار کالدرون ارز نیمایی گرفتیم، یعنی با اجازه شما ۳ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان به نفع باشگاه شد. اینجا هم کمک وزارت ورزش بود. دوندگی‌هایش را ما کردیم، ولی بالاخره حمایت و کمک وزارت باعث شد ارز نیمایی بگیریم.»

سرپرست باشگاه پرسپولیس اعلام کرد با پیگیری وزارت ورزش، باشگاه پرسپولیس از ارز نیمایی استفاده کرده است، ارزی که برای برخی دارو‌ها و اقلام بهداشتی پرداخت می‌شود تا پس از تخلف استفاده از تسهیلات اشتغالزایی محرومان، استفاده از ارز دارو هم به فهرست تخلفات پرونده پرداخت بدهی‌های کالدرون اضافه شود. 

مسئله‌ای که ورود جدی دستگاه قضایی و سازمان بازرسی به این پرونده را می‌طلبد.

در حالی باشگاه پرسپولیس با کمک وزارت ورزش از ارز نیمایی برای پرداخت طلب کالدرون استفاده کرده است که برخی از کالا‌هایی که مشمول ارز نیمایی می‌شوند اقلامی از دارو‌ها و تجهیزات پزشکی هستند و این امر نیز منوط بر تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. در شرایطی در ماه‌های اخیر تولید برخی دارو‌ها به دلیل اختصاص نیافتن ارز متوقف شده و این دارو‌ها نایاب شده‌اند که باشگاه پرسپولیس با رایزنی وزارت ورزش برای پرداخت طلب یک مربی فوتبال از ارز نیمایی استفاده کرده است، ارزی که باید به دارو و اقلام بهداشتی و درمانی تعلق می‌گرفت.

با توجه به این تخلف ضروری است که نهاد‌های قضایی و سازمان بارزسی، جدی‌تر از گذشته به تخلفات و سوءاستفاده‌ها در ماجرای پرداخت بدهی کالدرون که با استفاده از تسهیلات اشتغالزایی محرومان و ارز دارو و اقلام درمانی صورت گرفته ورود کنند و با مدیران متخلف برخورد و جلوی چنین انحراف‌هایی را بگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید