بنیاد مستضعفان در 8 ماه چند میلیون دلار ارزآوری داشت

کدخبر: ۴۶۳۷۴۵
بنیاد مستضعفان در 8 ماه گذشته نزدیک 600 میلیون ارز آوری داشته است.
بنیاد مستضعفان در 8 ماه چند میلیون دلار ارزآوری داشت

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، محمد اتابک، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان با اشاره به جزئیاتی از فعالیت شرکت های بنیاد در ۸ ماه نخست سال جاری، اظهار کرد: طی ۸ ماهه نخست امسال باوجود مشکلاتی که در حوزه شیوع کرونا از یک سو‌ و همچنین قطعی برق صنایع از سوی دیگر تولید را در کشور دچار مشکل کرده بود، خوشخبتانه شاخص های تولید در شرکت های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.

معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان اضافه کرد: بر همین اساس میزان تولید در ۸ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۷.۲ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه طی این مدت میزان بهره وری در گروه بنیاد نیز ارتقاء داشته است افزود: بیشترین سهم از رشد تولید بنیاد در میان هلدینگ های زیرمجموعه مربوط به هلدینگ انرژی با ۳ درصد، صنایع غذایی با ۱.۹ درصد و هلدینگ کاوه پارس با ۱.۳ درصد بوده است.

اتابک ‌ با اعلام رشد صادرات طی ۸ ماه نخست ۱۴۰۰ در گروه شرکت های بنیاد مستضعفان و ارزآوری ۵۹۳ میلیون دلاری این بنیاد برای کشور در این مدت گفت: طی این مدت صادرات محصولات گروه بنیاد به نسبت ۸ ماهه سال ۱۳۹۹، ۶۷ درصد رشد داشته و میزان صادرات بنیاد در این مدت، از برنامه درنظر گرفته به میزان قابل توجهی پیشی گرفته است.

وی بیان کرد: طی این مدت، هلدینگ‌های کاوه پارس با ۶۹ درصد، انرژی گستر ۱۶ درصد و پایاسامان با ۷ درصد در زیرمجموعه بنیاد مستضعفان، بیشترین سهم از صادرات گروه بنیاد را داشته اند.

به گفته معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، در ۸ ماهه امسال ۴۵ محصول صادراتی به بیش از ۴۲ کشور در ۴ قاره آسیا، اروپا، آفریقا و اقیانوسیه صادر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید