گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا و یک قابلیت شگفت انگیز + جزئیات

کدخبر: ۴۶۴۸۴۸
طبق گفته Ice Universe، گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا ظاهرا با استفاده از هوش مصنوعی در حالت ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی خود، به قابلیت بهبود تصاویر مجهز خواهد شد.
گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا و یک قابلیت شگفت انگیز + جزئیات
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دیجیاتو هرچند سامسونگ در گلکسی S22 اولترا  قصد دارد از دوربین مشابه نسل قبل خود استفاده کند، اما به نظر می‌رسد که دوربین اصلی این گوشی با پیشرفت‌های بسیار زیادی همراه خواهد بود. اکنون گفته می‌شود که دوربین اصلی پرچمدار آینده سامسونگ به قابلیت‌های فیلمبرداری چشمگیر و بهبود تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی مجهز خواهد شد. همچنین عملکرد لرزشگیر هم بهبود قابل توجهی خواهد داشت.

قابلیت جدید برای حالت ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی S22 اولترا

طبق گفته Ice Universe، گلکسی S22 اولترا ظاهرا با استفاده از هوش مصنوعی در حالت ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی خود، به قابلیت بهبود تصاویر مجهز خواهد شد. به نظر می‌رسد کاربران هنگام گرفتن عکس با وضوح کامل ۱۰۸ مگاپیکسل، دکمه جدیدی را در سمت راست پایین نمایشگر خود مشاهده می‌کنند که با استفاده از آن جزئیات، رنگ و روشنایی عکس‌ها بهبود پیدا می‌کند.

گلکسی S22 اولترا
 

این منبع همچنین در توییت دیگری به نقش هوش مصنوعی در دوربین S22 اولترا تاکید دارد و به گفته او بهبود تصاویر دوربین اصلی این دستگاه ۳۰ درصد توسط سخت افزار آن و ۷۰ درصد توسط نرم‌افزار انجام می‌شود که با این وجود می‌توان گفت هوش مصنوعی در بخش عکاسی پرچمدار آینده سامسونگ حضور پر رنگی خواهد داشت.

با این حال، گوگل و اپل هم اکنون در گوشی‌های خود از قابلیت‌های هوش مصنوعی تقریبا مشابهی برای بهبود تصاویر استفاده می‌کنند و استفاده از آن‌ها قابلیت چندان جدیدی محسوب نمی‌شود، اما گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در بخش دوربین همیشه حرف‌هایی زیادی برای گفتن دارند.

فیلمبرداری حرفه‌ای با گلکسی S22 اولترا

گلکسی S22 اولترا
 

در همین حال منبع دیگری تحت عنوان «Ahmed Qwaider» ادعا می‌کند که گلکسی S22 اولترا نسبت به نسل قبلی خود ویدیوهای بسیار بهتری ضبط خواهد کرد. او توضیح می‌دهد که دوربین این دستگاه با ویژگی Wide Shift OIS و به کمک هوش مصنوعی در مقایسه با S21 اولترا لرزش را تا ۴ برابر کاهش می‌دهد که این امر پیشرفت بزرگی در زمینه تثبیت کیفیت ویدیو محسوب می‌شود.

همچنین گفته شده که دوربین این گوشی با پشتیبانی از فایل‌های خام ۱۲ بیتی و ویژگی Super HDR می‌تواند ویدیوهای دقیق‌تری را با پشتیبانی از رنگ‌های بیشتر (۶۸ میلیارد رنگ) تولید کند.

اگر این شایعات درست باشند، می‌توان گفت سامسونگ با پرچمدار آینده خود یکی از بهترین دوربین‌های گوشی را در سال ۲۰۲۲ به کاربران ارائه خواهد کرد. علاوه بر این گفته شده بود که دوربین اصلی گلکسی S22 اولترا احتمالا قابلیت عکاسی ماکرو خواهد داشت.

گوشی‌های پرچمدار آینده سامسونگ احتمالا در فوریه ۲۰۲۲ معرفی خواهند شد و اواخر همان ماه در اختیار خریداران قرار می‌گیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید