پیش بینی قیمت دلار امروز 7 دی ماه؛

ریزش شبانه قیمت دلار تحت تاثیر مذاکرات وین

کدخبر: ۴۶۵۰۲۸
اقتصادنیوز : در صورتی که جو مثبت خبرهای هسته ای ادامه پیدا کند،‌ امروز احتمال دارد که قیمت دلار حتی به سوی ابتدای مرز ۲۹ هزار تومانی حرکت کند.
ریزش شبانه قیمت دلار تحت تاثیر مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز ،  قیمت دلار آمریکا که روز گذشته تحت تاثیر خبر‌های برجامی به کانال 29 هزار تومان برگشته بود، بدون حرکت افزایشی یا کاهشی در محدوده 29 هزار و 800 تا 29 هزارو 900 تومان نوسان داشت. این رقم در حوالی ظهر روز دوشنبه با کاهشی 20 تومانی به قیمت 29 هزار و 850 تومان رسید که این قیمت تا اواخر ساعت کاری روز دوشنبه بدون تغییر ماند.  بازار ارز در این روز در همان قیمت 29 هزار و 850 تومان بسته شد.

پیش‌بینی‌های فعالان بازار ارز از قیمت دلار در روز‌های آتی نیز همچنان خالی از نوسان و در محدوده 29 هزار و 800 الی 900 تومان مطرح می‌شد.

شب سرنوشت ساز برای دلار 

شب گذشته هشتمین دور از مذاکرات وین با حضور نمایندگان ایران ،  گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد. بعد از این نشست خبر های مثبتی از برجام بیرون آمد و طرف های مذاکره کنند  ارزیابی مثبتی از این نشست داشتند. اظهاراتی که بر بازار ارز تاثیرگذار بود.

 علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار داشت که به نتیجه گفت‌وگوهایی که درباره رفع تحریم ها در وین جریان دارد خوش‌بین است. وی در پاسخ به این سووال که چقدر نسبت به نتیجه گفت‌وگوها خوش‌بین است افزود که اگر غیر از این بود، برای مذاکرات به وین سفر نمی‌کرد. باقری همچنین پس از پایان نشست گفت: قرار شد از فردا گفت‌وگوها با موضوع رفع تحریم‌ها و بررسی پیشنهادهای ایران درباره راستی‌آزمایی و تضمین‌ها آغاز شود.

انریکه مورا ، معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نیز درباره مذاکرات گفت: نشانه‌های مثبتی از موفقیت در دور هشتم مذاکرات وجود دارد. همه طرف‌ها آمادگی و تمایل خود برای حل‌وفصل اختلافات ابراز داشتند. همه آنها متعهد به دستیابی به نتیجه مطلوب هستند.» .ما در حال کردن روی راهکاری برای تضمین رفع تحریم‌ها و همزمان بازگشت ایران به تعهدات هسته‌ای ذیل برجام هستیم.

اولیانوف هم خود در خصوص مذاکرات وین که امروز از سر گرفته شده است نوشت: در نشست کمیسیون مشترک برجام، امروز هشتمین دور مذاکرات وین آغاز شد. شرکت کنندگان بحث‌های حرفه‌ای و نتیجه محور داشتند. آنها به خصوص موافقت کردند که روند تهیه پیش نویس برای دستیابی به توافق در اسرع وقت را تشدید کنند.

تحت تاثیر همین اظهارات، شب گذشته در انتهای معاملات غیررسمی به یکباره فروشنده های زیادی به بازار وارد شدند و توانستند اسکناس آمریکایی را به زیر خط حمایتی ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان ببرند.

از ساعت ۲۲ الی ۲۳ شب گذشته دلار حدود ۲۰۰ تومان افت قیمت را به ثبت رساند و با ‍پایین رفتن از محدوده های ۲۹ هزار و ۸۰۰ و ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومانی وارد محدوده ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومانی شد. به گفته فعالان،‌ اظهار نظرهای اولیه درباره دور هشتم مذاکرات وین موجب شد که به یکباره فروش ها در بازار شدت بگیرد.

اما معامله گران سرنوشت قیمت دلار در بازار ارز امروز  7 دی 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی شب گذشته  8 هزار و 150 تومان اعلام شد که نسبت به معاملات نقدی روز دوشنبه  30 تومان پایین تر بود  قیمت طلایی درهم نیز   شب گذشته بر روی 8 هزارو 180 تومَان قرار گرفت. معامله گران معتقدند  قیمت درهم بالای  این عدد برسد، رسیدن آن به 8 هزار و 250 تومان نیز محتمل است. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی 29 هزار و  960  تومان  قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  یکشنبه شب گذشته 70 تومان پایین رفته بود.بنابراین معامله گران  دلار فردایی قیمت دلار امروز سه شنبه 7 دی 1400  را نزولی پیش بینی کرده اند.

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار  بر روی 29 هزار و 770 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت یکشنبه شب  100 تومان کاهش داشت. یکشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی 29 هزار و 870 تومان قرار داشت.  بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  افت قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  7 دی 1400 پایین می رود.

تحلیلگران بازار ارز چه می گویند؟

تحلیلگران معتقدند در صورتی که جو مثبت خبرهای هسته ای ادامه پیدا کند،‌ امروز احتمال دارد که قیمت دلار حتی به سوی ابتدای مرز ۲۹ هزار تومانی حرکت کند. با این حال، بیشتر تحلیل گران باور دارند که لازمه افت معنادار اسکناس آمریکایی تثبیت زیر محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی است. در این شرایط می توان گفت که دو ساعت ابتدایی بازار در روز جاری اهمیت زیادی دارد. در درجه اول باید دید که بازار افت شبانه را جدی می گیرد و در درجه دوم این موضوع اهمیت دارد که بازار نتواند خود را به بالای محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان برگردد.

در مقابل دسته ای از فعالان باور دارند که ریزش شب گذشته چندان جدی نبوده است و با شروع رسمی بازار از روز جاری، فضای بازار به حالت عادی بازخواهد گشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید