ونزوئلا به بازنشستگان شرکت ملی نفت رمز ارز می دهد

کدخبر: ۴۶۵۴۴۸
بازنشستگان شرکت نفت دولتی ونزوئلا به عنوان پاداش کریسمس، پترو، اولین ارز دیجیتال ملی این کشور که در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد را دریافت کردند.
ونزوئلا  به بازنشستگان شرکت ملی نفت  رمز ارز می دهد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  خبرآنلاین، پترو که پشتوانه آن نفت ونزوئلا و سایر منابع دولتی است در صرافی های محلی برای این بازنشستگان قابل معامله شده است تا آنها به ارز فیات دسترسی داشته باشند، زیرا طبق گزارش های محلی، دسترسی ارز به عنوان وسیله مبادله در این کشور همچنان محدود است.

بازنشستگان شرکت ملی نفت ونزوئلا در کریسمس ۲ پترو دریافت می کنند

گروهی از بازنشستگان شرکت ملی نفت ونزوئلا به عنوان پاداش پترو دریافت کردند که ارز دیجیتال ملی ونزوئلا است و در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده است. بازنشستگان این پاداش را به عنوان هدیه کریسمس از طریق پلتفرم مادرلند دریافت خواهند کرد، جایی که آنها می توانند دو پترو (به ارزش تقریبی ۱۲۰ دلار) را که در ۲۳ دسامبر واریز شده است مدیریت کنند.

بازنشستگانی که قرار است این پاداش را دریافت کنند، یک هشدار از طریق پلتفرم دریافت خواهند کرد تا بتوانند دو PTR خود را از آن خارج کنند. بسیاری از بازنشستگان اعلام کرده‌اند که قصد دارند آن را برای خرید کالا و پرداخت هزینه خدمات مبادله کنند.

ونزوئلا به بازنشستگان نفت رمزارز می‌دهد

 

تاریخچه و حرکت قیمت پترو

پترو که در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد، سال‌ها قبل از اینکه السالوادور بیت‌کوین (BTC) را به طور قانونی بپذیرد، اولین شبکه ارز دیجیتال تحت حمایت دولت بود. در ابتدا پترو قرار بود قیمت ۶۰ دلاری را با حمایت سبدی از نفت و سایر منابع موجود در ونزوئلا ثابت نگه دارد اما بازار اما به دلیل کاربرد محدود ارز با کسری از قیمت مورد نظر معامله شده است.

این روند کاهش قیمت اخیرا با رسیدن پترو به قیمت های بی سابقه متوقف شد. پورتال محلی ارزهای دیجیتال Morocotacoin بیان کرد که دارایی رمزنگاری شده در برخی صرافی ها بیش از ۵۰ دلار معامله می شود که در برخی موارد به ۵۶ دلار می رسد. این اولین بار نیست که دولت ونزوئلا از پترو برای دادن پاداش به شهروندان ونزوئلا در ماه دسامبر استفاده می کند.

در واقع، دو سال پیش در سال ۲۰۱۹، دولت همین کار را کرد و نیمی از یک واحد پترو (۳۰ دلار) را به همه مستمری بگیران و کارکنان دولتی به عنوان هدیه کریسمس داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید