پیش بینی قیمت آهن و فولاد در 2022

کدخبر: ۴۶۵۸۸۹
اغلب موسسات بین‌المللی میانگین بهای سنگ‌آهن در سال 2022 را زیر سطح 100 دلاری برآورد می‌کنند.
پیش بینی قیمت آهن و فولاد در 2022

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  اکوایران تلاش دولت پکن برای کنترل کاهش انتشار آلاینده‌های کربنی تا زمان برگزاری المپیک زمستانی پکن، باعث می‌شود تا میزان تولید فولاد دنیا برای دومین سال متوالی کاهشی شود. تضعیف بخش فولاد می‌تواند افت نرخ سنگ‌آهن را به دنبال داشته باشد و به این ترتیب روند کاهشی بهای سنگ‌آهن در سال 2022 ادامه‌دار می‌شود.

Zeng Ning، تحلیلگر شرکت CITIC Futures می‌گوید:  تقاضای سنگ‌آهن در سال آینده میلادی به طور گسترده و به تدریج کاهش خواهد یافت. بخش ساخت‌وساز چینی‌ها  همچنان ضعیف است و این موضوع باعث می‌شود تا تقاضای مصرفی برای فولاد تحت فشار کاهشی قرار گیرد. در این شرایط تلاش دولت‌ها برای حرکت به سمت دنیایی بدون کربن باعث می‌شود که تمایل فولادسازان برای جایگزینی قراضه با سنگ‌آهن افزایش پیدا کند.

UBS Group  پیش‌بینی می‌کند که میانگین نرخ معامله سنگ آهن در سال 2022 به 85 دلار در هر تن برسد، موسسه سیتی گروپ نیز میانگین نرخ فروش سنگ‌آهن برای سال آینده میلادی را 96 دلار در هر تن پیش‌بینی کرده است؛ اما اکونومیست نگاهی بدبینانه‌تر به بازار سنگ‌آهن دارد و برآورد می‌کند که سنگ‌آهن در سال آینده میلادی به 70 دلار در هر تن سقوط قیمتی داشته باشد.

موسسه فیچ در آخرین گزارش خود عنوان کرد که بازار سنگ‌آهن در کوتاه مدت نوسان نرخ قابل ملاحظه‌ای نخواهد داشت؛ اما بهای این محصول در نیمه دوم سال 2022 کاهشی محسوس خواهد داشت. این موسسه میانگین بهای سنگ‌آهن برای سال آینده میلادی را 90 دلار به ازای هر تن پیش‌بینی کرده است.

اگرچه اغلب برآوردها روزهای خوشی را برای سنگ‌آهن در سال آینده میلادی برآورد نمی‌کنند اما محرک‌های مالی احتمالی درنظر گرفته شده از سوی دولت پکن، تسهیل احتمالی بیشتر در سیاست‌های انبساط پولی، و حمایت بیشتر از صنعت دارایی اشاره کرد، در حالی که تولید فولاد ممکن است با برداشته شدن محدودیت ها پس از بازی های المپیک دوباره افزایش یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید