اظهارات صالح آبادی درباره طرح تامین منابع مالی زنجیره تولید

کدخبر: ۴۶۶۰۱۱
علی صالح‌آبادی تاکید کرد: طرح تامین منابع مالی زنجیره تولید، مصرف درست اعتبارات و تسهیلات و هدایت منابع به سمت تولید است.
اظهارات صالح آبادی درباره  طرح تامین منابع مالی زنجیره تولید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «علی صالح‌آبادی» امروز (شنبه) در مراسم امضای تامین مالی زنجیره تولید بین وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و هفت بانک در محل بانک مرکزی افزود: تامین مالی زنجیره تولید موضوع مهمی است که نیاز  نقدینگی بنگاه‌ها را تامین خواهد کرد، همچنین نقدینگی بانک‌ها کم خواهد شد و موجب بهبود ترازنامه بانک‌ها می‌شود. 

وی بیان‌داشت: با اجرای این طرح به‌جای تمرکز صرف به نقدینگی، از ابزارهای اعتباری بهره خواهیم برد و یکی از اهداف مهم این طرح این است که فعالیت بانک‌ها به سمت فعالیت‌های تولیدی و در واقع اعتبارات به سمت تولید هدایت شود. همچنین نظارت بر پرداخت تسهیلات به سهولت انجام می‌شود. 

رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: تامین مالی تولید باعث می‌شود علاوه براین هزینه تمام شده محصول نیز کم می‌شود، مطالبات غیرجاری بانک‌ها هم کاهش یابد.

رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: زنجیره تامین مالی تولید کمک می‌کند هزینه تمام شده محصول و مطالبات غیرجاری بانک‌ها کاهش یابد.

وی تاکید کرد: نتیجه اجرای این روش تامین مالی، مصرف اعتبارات، هدایت و نظارت اعتبارات است و این کار به صورت آزمایشی با هفت بانک که زیرساخت‌های این کار در آنها فراهم شده انجام می‌شود، البته باید توجه داشت که دستورالعمل زنجیره تامین و برات الکترونیک به همه بانک‌ها ابلاغ شده است.

صالح‌آبادی بیان‌داشت: بخش‌های فلزات، ساختمان، خودرو، لوازم خانگی، ماشین‌آلات و تجهیزات در مرحله نخست در این روش تامین مالی زنجیره‌ای حضور دارند.

وی ادامه‌داد: این روش تامین مالی قابل تعمیم به سایر بخش‌ها است و به‌تازگی مذاکرات با وزارت جهاد کشاورزی برای تامین مالی از این طریق را نیز شروع کرده‌ایم و باید توجیه شرکت‌ها را مدنظر قرار دهیم.

به گزارش ایرنا، امروز تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره‌ای تولید با هدف هدایت منابع مالی به بخش تولید بین وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و هفت بانک عامل ملی، پارسیان، صنعت و معدن، تجارت، صادرات، ملت و مسکن و ۲ وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت امضا شد. 

قرار است این طرح به صورت آزمایشی انجام شود و سال آینده بانک‌های دیگر نیز به این طرح اضافه می‌شوند. 

در این مراسم «علی آقامحمدی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر رهبر معظم انقلاب، «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد و «سید رضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت،معدن و تجارت نیز حضور داشتند.

سهولت دسترسی به منابع، هدایت نقدینگی و کاهش انحراف از منابع از دستاوردهای این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید